خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب:

هیچیک از طرح‌های مربوط به آب به مصالح کشور نبوده‌اند

اتاق ایران از طریق قانع کردن شورای نگهبان جلوی اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز را گرفت و با گزارشی که اتاق به سران سه قوه تقدیم کرد اجرای طرح فدک متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن شریعتمدار سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب در همایش بزرگداشت روز ملی آب گفت: با اجرای اصلاحات ارضی در نظام بهره‌برداری کشور تغییراتی ایجاد شد. کشاورزان صاحب زمین شدند اما پیامدهایی نیز در نظام بهره‌برداری و مدیریتی اراضی ایجاد کرد و این مشکل در سال‌های اخیر به بحران تبدیل شده‌اند.

شریعتمدار با اشاره به قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز گفت: در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی و در سال ۹۰ طرح فدک در دولت به تصویب رسید که هیچ کدام از این دو قانون برای مصالح آب کشور نبود که خوشبختانه امروز جلوی اجرای این قانون‌ها گرفته شده است.

او افزود: اتاق ایران از طریق قانع کردن شورای نگهبان جلوی اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز را گرفت و با گزارشی که اتاق به سران سه قوه تقدیم کرد اجرای طرح فدک متوقف شد.

شایان ذکر است؛ طرح فدک طرحی بود که دولت دهم براساس آن قرار بود ۲ میلیون هکتار به اراضی کشاورزی اضافه کند. همچنین تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در جهت صدور مجوز برای چاه‌هایی بود که به صورت غیرقانونی حفر شده بودند.

شریعتمدار افزود: در سال ۱۳۹۲ و تغییر مدیریت کشور گروهی به عنوان برنامه کشاورزی و آب فعالیت خود را آغاز و آب را به عنوان مسئله اولویت‌دار تعیین کردند.

کد خبر : ۳۵۲۲۷۷