خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو:

ضرورت آمادگی شرکت‌های آبفا برای گذر از کم‌آبی تابستان ۹۵

شرکت‌های آب و فاضلاب به‌ویژه در برخی استان‌های کم‌آب بایستی از آمادگی لازم برای بهبود وضعیت تامین آب شهرها در سال ۹۵ و گذر از تابستانی با کمترین چالش، داشته باشند.

به‌گزارش ایلنا، نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با حضور «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو، «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان، به میزبانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برگزار شد. 

قائم‌مقام وزیر نیرو هدف از برگزاری این نشست را نگاهی به اقدام‌های سال ۹۴ و آینده شرکت‌های آبفا در سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو در سال ۹۴ نگاه ویژه‌ای به ساماندهی و مدیریت بحران و تنش آبی در شهر‌ها و روستاهای کشور داشته است. 

 محمودی گفت: به ظاهر در شرایط آب و هوایی مطلوبی قرار داریم، اما با حرکت به سمت تابستان و فصل گرما، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی و در برخی مناطق، کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها در سطح کشور بوده و با افزایش یک و نیم درجه‌ای گرمای هوا مواجه بوده‌ایم، به طوری که امسال در ۱۳ استان با بارش منفی روبرو بوده‌ایم. 

وی تاکید کرد: شرکت‌های آبفا به‌ویژه در برخی استان‌های کم آب بایستی از آمادگی لازم برای بهبود وضعیت تامین آب شهر‌ها در سال ۹۵ و گذر از تابستانی با کمترین چالش، داشته باشند. 

*ضرورت ارتقای ظرفیت کارفرمایی در شرکت‌های آبفا

قائم‌مقام وزیر نیرو در ادامه به ضرورت حرکت شرکت‌های آبفا به سمت مشارکت با بخش خصوصی و تغییر حرکت به سمت گردش اقتصادی تاکید کرد. محمودی همچنین با بیان اینکه شرکت آب و برق در بخش نظام جذب سرمایه نسبت به سازمان‌های دولتی موفق‌تر بوده‌اند، اظهار داشت: این شرکت‌ها بایستی از حالت شرکت‌هایی با تولید و مدیریت هزینه‌ای به شرکت‌هایی با پتانسیل تولید و جذب سرمایه در قالب طرح‌های بلندمدت و با استمرار در عمل تبدیل شوند. 

این مقام مسئول همچنین ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای ظرفیت کارفرمایی شرکت‌های آب و فاضلاب، وضعیت کنونی این شرکت‌ها را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: اگر شرکت‌های آبفا در وضعیت کنونی باقی بمانند، جوابگوی نیاز‌های آینده نخواهند بود، لذا بایستی گام‌های فکری، طراحی و اجرایی بلند مدتی برای تامین آب شرب شهر‌ها بردارند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرکت‌های آبفا شرط اصلی نگاه درست و برنامه درست با استمرار در عمل، پرهیز از نگاه‌های مقطعی و زودگذر در اقدامات بلندمدت است.

کد خبر : ۳۵۲۳۴۰