خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان :

تولید ۹۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۴

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان گفت: ‌ ما در سال ۲۰۱۳ توانستیم ۶۰ هزار دستگاه تولید کنیم و در سال ۲۰۱۴ نیز تولید خود را به ۹۰ هزار دستگاه رساندیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی ایران، محمدرضا شه‌بخش با بیان تاریخچه فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در سال ۹۲ فعالیت خود را با همکاری شرکت دوو آغاز کرد اما به سبب تحریم‌هایی که از سوی آمریکا بر علیه کشورمان اتخاذ شد و سهامدار بودن این کشور در شرکت دوو، همکاری ما با این شرکت قطع شد. بنابراین ما همکاری خود را با فولکس واگن آغاز کردیم که هر دو طرف از این همکاری رضایت کامل داشتند تا اینکه تحریم‌های هسته‌ای اعمال شد. 

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان افزود: این در حالی بود که هیوندا نیز نتوانست همکاری خود را به سبب تحریم‌ها ادامه دهد و ما اکنون با خودروسازان چینی فعالیت خود را ادامه می‌دهیم. 

وی افزود: این مجموعه به علت واقع شدن در تنها منطقه ویژه اقتصادی مخصوص خودروسازی از موقعیت استثنایی برخوردار است. از دیگر مزیت‌های منطقه این است که شرکت‌ها و افراد خارجی می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصد داشته باشند و تا ۷ سال از دادن هرگونه مالیات معاف باشند. 

شه‌بخش با اشاره به میزان تولیدات این شرکت خودروسازی گفت: ما در سال ۲۰۱۳ توانستیم ۶۰ هزار دستگاه تولید کنیم و در سال ۲۰۱۴ نیز تولید خود را به ۹۰ هزار دستگاه رساندیم. 

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان از آمادگی این مجموعه برای همکاری با سایر خودروسازان خارجی خبر داد و افزود: این مجموعه باتوجه به وجود زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند خیلی سریع‌تر و با هزینه کمتر با شرکای خارجی خود به تولید نهایی برسد. ما از هرگونه سرمایه‌گذاری اعم از مشترک یا واگذار کردن کامل یکی از قسمت‌ها به شرکت‌های خارجی استقبال می‌کنیم علاوه بر اینکه می‌توانیم در تولید قطعات خودرو نیز همین همکاری‌ها را داشته باشیم.

کد خبر : ۳۵۲۳۴۵