خبرگزاری کار ایران

قائم مقام صندوق توسعه ملی :

بانک ها به روز نیستند

امسال در بخش صنعت و کشاورزی 70 درصد سرمایه در گردش به بخش صادرات اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، قاسم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: بخش خصوصی در این زمینه باید به کمک بانک ها بیاید.

وی تاکید کرد: جاهایی لازم است که بخش خصوصی بانک را پیش براند تا پروژه ها را تایید و کارها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی منابع ارزی خوبی دارد و طرح ها باید از مسیر توجیه و پذیرش بانک ها پیگیری شوند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: تیمی که در صندوق توسعه ملی حضور دارند، اولویت های کشور را به خوبی تشخیص داده و با مسائل و مشکلات بخش خصوصی آشنایی خوبی دارند.

وی تصریح کرد: منابع صندوق توسعه ملی، منابع کشور و مردم است که باید صرف رشد اقتصادی و رفاه مردم شده و قابل بازگشت نیز باشد.

حسینی گفت: دارا بودن توجیه فنی، مالی، اقتصادی و اهلیت متقاضی در صندوق توسعه ملی مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: برخی استان ها از جمله کرمان با پروژه های مناسب و ارتباطات خارجی توانسته اند طرح هایی را ارایه کنند که مورد تایید بانک نیز قرار گیرد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: در حوزه تامین آب برنامه های خوبی را مد نظر داریم.

وی اظهار کرد: امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار با نرخ 14 درصد را برای بخش گردشگری اختصاص داده ایم و استفاده از این منابع باید در استان کرمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی درباره توسعه صادرات کالا و خدمات گفت: امسال در بخش صنعت و کشاورزی 70 درصد سرمایه در گردش به بخش صادرات اختصاص یافته است.

حسینی افزود: 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی در سال جاری پرداخت شده است.

سیزدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارایی، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی در کرمان برگزار شد.

کد خبر : ۳۵۲۴۸۱