خبرگزاری کار ایران

مظاهریان خواستار شد؛

کاهش نرخ سود تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۸۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اهداف وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط است، گفت: در گذشته سوداگران، مسکن را برای سفته بازی و سودآوری می‌ساختند.

به گزارش ایلنا ، حامد مظاهریان با اشاره به موضوع افزایش مبلغ تسهیلات مسکن در مصوبه امروز شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: مهمترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گسترش بازار رهن است و دولت یازدهم نیز در این بخش تلاش می کند تا سهم مردم در بخش ساخت و تولید مسکن که همواره در دهه های اخیر ۳ تا ۴ درصدد بوده را در همین نسبت ثابت نگه دارد. این در حالی است که سهم دولت در زیرساخت های دیگر مانند راه، راه آهن، بندر و فرودگاه تا بیش از ۸۰ درصد است.

وی با تاکید بر نقش تسهیل‌گری دولت در بخش مسکن به عنوان فراهم کننده امکانات گسترش و تولید مسکن از سوی مردم و بخش خصوصی افزود: در سیاست بازار رهن، وزارت راه و شهرسازی بر خانه‌دار شدن مردم از طریق پس انداز و وام به صورت توامان با یکدیگر تاکید دارد؛ این اقدام به سالم‌سازی بازار مسکن و امیدوار شدن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن کمک شایانی خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در نظر دارد مردم تا ۵۰ درصد ارزش مسکن را وام دریافت کنند، گفت: در شورای پول و اعتبار برای نخستین بار سقف وام مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خریداران عادی و ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین شاغل خانه اولی افزایش داد که هدف اعطای وام تا ۵۰ درصد ارزش ملک با این اقدام شورای پول و اعتبار محقق شد.

وی اهداف بعدی دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی را کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط دانست و خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل اعطای این تسهیلات باید این دو فاکتور را نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تسهیلات مسکن لحاظ کند.

مظاهریان این اقدامات را سبب ورود متقاضیان واقعی به بازار مسکن عنوان و بیان کرد: در گذشته سوداگران مسکن را برای سفته بازی و سودآوری می‌ساختند در حالی که با این مصوبات جدید شورای پول و اعتبار هدف مذکور در قانون اساسی مبنی بر حق هر خانوار ایرانی برای دسترسی به مسکن مناسب محقق خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری کرد: این دستاوردهای جدید دولت یازدهم در بخش مسکن در کنار نتایج خوب انتخابات احیر مجلس شورای اسلامی و همچنین گشایش های بین المللی و استفاده از ظرفیت های درونی سال های خوبی برای مردم ایران رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز