خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آلمان در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا:

توسعه واقعی با حضور در شبکه تولید و تجارت جهانی محقق می‌شود

علی ماجدی گفت: اقتصاد ایران راهی جز حضور در شبکه تولید و تجارت بین‌المللی ندارد و ما تا زمانی که در شبکه تجاری جهانی قرار نگیریم نمی‌توانیم به توسعه واقعی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ماجدی صبح امروز در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که با حضور فعالین بانکی کشور و فعالین بانکی اروپا به خصوص کشور آلمان در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد اظهار داشت: در سپتامبر 2014 بنده به عنوان سفیر ایران در آلمان مشغول به کار شدم و در آن زمان مطلع شدم که آقای مالکی برگزارکننده کنفرانسی بانکی به صورت سالانه تحت عنوان بیزینس فروم در فرانکفورت است. بار اول به صورت مختصر در این کنفرانس شرکت کردیم اما با ادامه تماس ها در نوامبر 2015 موفق شدیم که با حضور رئیس بانک مرکزی ایران دکتر سیف در کنفرانس پولی و بانکی فرانکفورت شرکت کنیم و در همان جا تصمیم بر آن شد تا چنین سمیناری در ایران نیز برگزارشود که البته برگزاری چنین همایشی در چنین سطحی بدون همکاری آقایان مالکی، دیوان دری و سیف امکان‌پذیر نبود

وی گفت: ما امیدواریم در سال‌های آینده برگزاری چنین سمینارهایی بتواند به روابط اقتصادی ایران و اروپا کمک کند. باور من در این است که پس از اجرای برجام ایران باید در شبکه بین‌المللی تولید و تجارت و بانکداری و بیمه قرار گیرد.

وی افزود: اقتصاد ایران راهی جز حضور در شبکه تولید و تجارت بین‌المللی ندارد و ما تا زمانی که در شبکه تجاری جهانی قرار نگیریم نمی‌توانیم به توسعه واقعی دست یابیم.

علی ماجدی سفیر ایران در آلمان خاطرنشان کرد: امروز شبکه تولید و تجارت در ایران شبکه‌ای و به هم‌ پیوسته است و باید به آن توجه ویژه داشت.

ماجدی با اعلام این خبر که دو روز گذشته قرارداد انتقال تکنولوژی از شرکت زیمنس آلمان به شرکت مپنا به امضا رسید گفت: براساس این قرارداد موتورهای نوع F به شرکت مپنا منتقل می‌شود که البته به جز این شرکت و بسیاری دیگر از شرکت‌‌های آلمانی و اروپایی مصمم‌اند تا فاز جدیدی از همکاری‌ها را با ایران آغاز کنند. هرچند در حال حاضر 45 روز از اجرای برجام می‌گذرد اما هنوز بایدها و شایدهایی برای برنامه‌های بانکی وجود دارد که ما امیدواریم به زودی برطرف شود.

کد خبر : ۳۵۲۷۶۲