خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت روز درختکاری

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۸۵۲

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاوری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی شهیدزاده ،  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاوری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یَدِ أحَدِکُم فَسیلَةٌ، فإنِ استَطاعَ أنْ لا یَقومَ حَتّی‏ یَغرِسَها، فَلیَغرِسْها. «کنزالعمّال، ح 9056»

رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: اگر قیامت فرا رسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه فقط به قدر کاشتن نهالی فرصت باشد، باید آن را بکارد.

 

«به نام پروردگاری که هستی بخش است و کاشتن و آباد کردن را دوست دارد»

عزیزان من،

آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می دهد، جنگل ها یی است که به دست با تدبیر پیشینیان ایجاد شده است و ما امروز به دلیل خردورزی آن هاست که می توانیم  نفس بکشیم، از زیبایی جنگل ها و جاندارانی که حیات آن ها وابسته به درختان است بهره مند باشیم و از محصول درختان برای مصارف تغذیه ای و صنعتی استفاده کنیم.  

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم.

امروزه دوام بخش بزرگی از درآمد صنایع وابسته به کشاورزی ، مشروط به حیات درختان است. صنایع عظیم چوب و کاغذ ، صنعت ساخت رنگ و رزین ،  صنایع غذایی و صنایع  تبدیلی و تکمیلی که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند و موارد متعدد دیگر، همگی مدیون وجود با برکت درختان هستند و به تبع آن درآمد و معیشت میلیون ها خانوار نیز وابسته به آن است.

از سوی دیگر، در شرایطی که جهان به دلیل توسعه شهرنشینی ، صنایع آلاینده و کارکرد ماشین الات با معضل مرگ آور آلودگی هوا دست به گریبان است، درختان بی ادعا و بزرگوار بهترین گزینه برای نجات بشریت هستند.

متاسفانه به دلیل نیاز جمعیت روبه رشد و زیاده طلبی انسان، سرعت  تخریب جنگل ها آنقدر زیاد است که اگر امروز به جبران آن کمر همت نبندیم، در آینده ای نه چندان دور فرزندان ما ، درختان را و آسمان آبی را نخواهند دید و این فاجعه به معنای انبوه مشکلاتی است که در غیبت درختان ، حیات بشریت را با تهدید جدی مواجه می کند.

خوشبختانه در خانواده بزرگ بانک کشاورزی، به سبب ماهیت فعالیت های این بانک سبز، فرهنگ احترام به طبیعت نهادینه شده است . ما درختان را به مثابه موهبتی الهی ارج می نهیم و برای پاسداشت ، نکو داشت و حفاظت از درختان و محیط زیست همواره پیشرو بوده ایم و و پیشگام خواهیم بود.

بانک کشاورزی درعمل به رهنمودهای کلان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و اجرای سیاست های توسعه ای و استراتژیک دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، در تعاملی سازنده با وزارت جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات، همواره از طرح های بزرگ کاشت نهالستان ها ، گسترش باغستان ها و طرح های آبخیزداری، حمایت مالی و تخصصی کرده است و وظیفه خود می داند که با تمام توان برای احیا و حفاظت از جنگل ها تلاش کند.

در پایان ، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را به شما عزیزان تبریک می گویم و یقین دارم برای شما فرهیختگان ، هر فرصتی  روز درختکاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز