خبرگزاری کار ایران

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به ایلنا؛

فشار حاکمیت برای بهبود وضعیت موسسات مالی غیر مجاز ادامه داد

تهرانفر گفت: دستور اول همکاران ما رسیدگی به موضوع نرخ سود جدید بانک‌هاست البته ممکن است در شعبه‌ای برای خودشیرینی و جلب نظر مشتری نرخ سودی بالاتر از آنچه مصوب شده اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت موسسات مالی غیر مجاز در سال جدید اظهار داشت: مفهومی که از این موسسات غیر مجاز پیش از این در کشور بود هم اکنون متفاوت شده هرچند این موسسات قبلاً در اقتصاد کشور اثرگذار بودند اما دیگر با توجه به هماهنگی‌های جدی که در دست اجراست اثرگذار نخواهند بود.

وی افزود: تسلط جدی حاکمیت بر موسسات غیر مجاز و فشار بر آنها برای بهبود رفتار این قبیل موسسات تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: برخی از این موسسات در حال گرفتن مجوز هستند و فیلترهای خوبی برای سالم‌سازی خدمات در نظر گرفته‌ایم. دیگر این موسسات نمی‌توانند در سایه باشند و با توجه به اقدامات نیروی انتظامی و قوه قضائیه به زودی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

موسساتی که در حیطه نظارتی ما نیستند فعالیتشان معنایی ندارد و اولین اقدام گرفتن مجوز برای این قبیل موسسات است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از معاونت نظارتی بانک مرکزی خداحافظی خواهید کرد گفت: بخش معاونت نظارتی بانک مرکزی جزو سخت‌ترین و پرمشغله‌ترین بخش هاست و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و با چند نفر نیز در این خصوص صحبت شده.

وی در مورد نظارت بر نرخ سود بانک‌ها و تخلف برخی از بانک‌ها گفت: دستور اول همکاران ما رسیدگی به موضوع نرخ سود جدید بانک‌هاست البته ممکن است در شعبه‌ای برای خودشیرینی و جلب نظر مشتری نرخ سودی بالاتر از آنچه مصوب شده اعلام شود اما تا ابتدای اسفندماه به موردی از تخلف در این زمینه برخورد نکرده‌ایم و بانک مرکزی برای رعایت نرخ سود جدید بسیار مصمم است. البته در دوره قبل 9 بانک تخلفاتی داشتند که به زودی تصمیم‌‌‌گیری د ر مورد آنها اعلام خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۵۲۹۱۳