خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان استاندارد:

صنایع غذایی بیشترین مورد تقلب را داشته‌اند

پیروز بخت گفت: در بحث تقلبات، صنایع غذایی بیشترین مورد را داشته است که 250 مورد آن جعل علامت استاندارد بوده و هزار پرونده نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری خود با اشاره به قرارداد شرکت پژو و ایران خودرو گفت: بعد از امضای قرارداد مشترک این دو شرکت، سازمان در جریان قرار گرفت و قرار شد استانداردهای جهانی در این قرارداد اعمال شود و با توجه به اینکه استانداردهای ایران و جهان یکی است مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان استاندارد افزود: در سال 95 باید تغییراتی در خصوص فعالیت‌ها و جایگاه این سازمان ایجاد کنیم و حضور ما باید در حمایت از مصرف‌کننده پررنگ‌تر شود.

پیروزبخت ادامه داد: اکنون قسمت زیادی از جمعیت کشور نگران ایمنی غذا هستند و بر همین اساس بحث سیستم یکپارچه استاندارد غذایی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای تدوین برنامه ششم با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی ما هم به عنوان عضوی از کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقش پررنگی داریم و به دستور معاون اول رئیس جمهور وظایفی برای ما تعیین شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های این سازمان گفت: بیشترین حجم بازرسی این سازمان مربوط به صنایع غذایی بوده است و این درحالی است که ما سال سختی را به سبب کمبود منابع مادی و نیروی انسانی داشتیم اما با توجه به وظیفه این سازمان مبنی بر نظارتی و حاکمیتی بودن وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها از سطح بازار انجام شده و بسیار موفقیت‌آمیز بود که اگر در سال بعد اعتبارات لازم تامین شود علاوه بر بازرسی از بازار، نمونه‌گیری و آزمون نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث تقلبات، صنایع غذایی بیشترین مورد را داشته است که 250 مورد آن جعل علامت استاندارد بوده و هزار پرونده نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.

کد خبر : ۳۵۳۵۲۶