خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

فلات مرکزی ایران از محدودیت‌های آبی رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۷۲۴

وزیر نیرو گفت: موضوع آب برای همه نقاط کشور موضوع مهمی است بویژه برای فلات مرکزی که استان یزد هم جز آن است و از محدودیتهای منابع آب رنج می برد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان امروز در شورای اداری شهرستان اشکذر یزد گفت: یکی از مسیرهای حل مشکل آب، انتقال آن از کوهرنگ است. یکی انتقال آب از منطقه بهشت آباد در چهارمحال و انتقال آب از حدود 450 کیلومتری به یزد و کرمان است.

وی افزود: تامین منابع مالی این بخش مشکلات فراوان دارد و اجرای کار بسیار سنگین است که کار لوله گذاری آن شروع شده و تاکنون 26 کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: طرح دیگر که عمدتا با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه انجام می شود شیرین سازی آب دریا در کنار خلیج فارس است که با 700 کیلومتر خط لوله ، آب برای مصرف صنایع و آب شرب استانهای یزد و کرمان تامین می شود.

وی درباره تولید برق نیز با اشاره به اینکه خوشبختانه استان یزد یکی از مراکز مهم و اصلی تولید برق است گفت: هم اکنون تولید برق این استان 1900 مگاوات است در حالی که پیک مصرفش 1100 مگاوات بوده در عین حال 2 هزار مگاوات نیز در حال ساخت است که یکی از نیروگاهها امروز با دو واحد گازی افتتاح می شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه مردم یزد انسانهای توانمندی هستند و یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شوند اضافه کرد: انصافا یزد از همین الگو تبعیت میکند و مردم اهل قناعت هستند .

وی تاکید کرد: اگر مصرف کنترل نشود آسیب به محیط زیست وارد می شود و اگر کنترل شود همراه با استفاده رشد را شاهد خواهیم بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مصرف برق استان یزد یک سوم کمتر از نرم کشور و میزان اتلاف برق آن نیز 5درصد پایین تر این نرم است ادامه داد: انسانهای مولد همیشه صرفه جو هستند و منشا ثروت آنان نیز در نحوه مصرف منابع مختلف اعم از آب و برق است.

وی همچنین با اشاره به حضور حماسی مردم در هفتم اسفند و خلق حماسه مردم گفت: مردم ایران اسلامی با تشخیص وظیفه و این حضور حماسی ، برای کشور اقتدار و سربلندی آفریدند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری درباره انتخابات، پیروز میدان انتخابات را مردم دانست که با تمام وجود وارد عرصه شدند و تصریح کرد: کمتر کشوری در منطقه است که اینگونه انتخاباتی برگزار کند چون مردم سالاری در کشور ما بی نظیر است.

وزیر نیرو اضافه کرد: مردم ایران آگاهانه در صحنه انتخابات حضور پیدا کرده و سرنوشت خود را تعیین می کنند از سوی دیگر تاثیر آرا و اراده مردم بر سرنوشت خود بی نظیر است.

چیت چیان امروز بعد از افتتاح دو طرح در شهرستان یزد با حضور بر گلزار شهدای اشکذر و ادای احترام به مقام شهدا در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید تاکنون به بیست و دو استان سفر کرده که با احتساب سه سفر داخلی به شهرستانهای استان تهران ، سفر به استان یزد بیست و پنجمین سفر کاروان تدبیر و امید محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز