خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با ایلنا:

درصورت تعطیلی بنگاه‌های تولید مرغ، منتظر واکنش قیمت در بازار باشید

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی گفت: با ادامه روند تعطیلی بنگاه‌های تولید مرغ باید منتظر واکنش قیمت در ایام پیش رو به ویژه ماه مبارک رمضان باشیم.

محمد یوسفی- رییس اتحادیه مرغ گوشتی-در گفتگو با خبرنگار ایلنا ادامه روند قیمتی موجود در بازار مرغ را تهدیدی برای قیمت این محصول در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: با توجه به نوسانات قیمتی در سال 94 و همچنین فاصله قیمت مرغ با قیمت واقعی و معقول، تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان موجب تاثیر افزایشی در قیمت این محصول خواهد شد.

او با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان که کشور در این ماه بیشترین مصرف مرغ را دارد بیان داشت: با ادامه روند تعطیلی بنگاه‌های تولید مرغ باید منتظر واکنش قیمت در ایام پیش رو به ویژه ماه مبارک رمضان باشیم.

یوسفی با اشاره به عرضه مرغ منجمد به قیمت کیلویی 5500 تومان که توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده است بیان داشت:  معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در راستای بهبود وضعیت بازار مرغ تلاش زیادی می‌کنند، اما متاسفانه مازاد تولید مانع از این می‌شود که آن‌ها نیز بتوانند اقدامی اساسی انجام دهند؛البته باید این مساله را هم مدنظر قرار داد که تمایل مردم به خرید مرغ گرم است و متاسفانه تقاضای کمی برای خرید مرغ منجمد وجود دارد و شاید به همین خاطر است که نوسانات قیمت در مرغ گرم وجود دارد.

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر اینکه حتی اگر ذخیره دولتی این محصول به بازار تزریق نشود باز هم بازار با مازاد عرضه مواجه است بیان داشت:صادرات این محصول به دو کشور عراق و افغانستان همچون گذشته است؛اما مساله اصلی مازاد عرضه و نبود یک قیمت عادلانه برای این محصول است؛چراکه قیمت فعلی این محصول هزینه تولیدکننده را جوابگو نیست و همین امر موجب ضرر و زیان به تولیدکنندگان شده است.

یوسفی در پایان قیمت منطقی برای هرکیلوگرم مرغ را برای تولیدکننده 7هزار و 500 تومان اعلام کرد.

کد خبر : ۳۵۴۳۵۲