خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان توسعه صادرات در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نگاه مثبت به بخش خصوصی وجه ممیزه دولت یازدهم

مهرنوش گفت: همین که رئیس جمهور و مجموعه دولت از بخش خصوصی نظرخواهی و مشورت می‌گیرند، دگرگونی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

مینا مهرنوش معاون سازمان توسعه صادرات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر لزوم حل مسئله فرهنگ در اقتصاد گفت: بحث اقتصادی به بحث فرهنگی وابسته است لذا ابتدا باید فرهنگ کار و کارآفرینی تغییر دهیم هرچند سیاست گذاری‌هایی که دولت‌ها باید داشته باشند می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به کار سخت دولت در حل معضلات اقتصادی برجای مانده از دولت قبلی گفت: پروژه‌هایی که بدون کار کار‌شناسی و باعجله در دولت گذشته اجرا شده بود روی دست دولت مانده که از جمله آن‌ها هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر است که حل آن‌ها انرژی زیادی از دولت می‌گیرد و ضمن اینکه با توجه به رکودی که در اقتصاد وجود دارد دولت مدت زمان زیادی نیاز دارد که این مشکلات را حل و فصل کند.

مهرنوش با بیان اینکه دولت نگاه حل مسائل فرهنگی در اقتصاد را دارد اما ابزار لازم را در دست ندارد، اظهار داشت: برای رسیدن به این منظور باید ابزارهای لازم جهت آموزش، فرهنگسازی و پرداختن به رسانه‌ها وجود داشته باشد که این اهداف نیاز به پول دارند اما دولت به لحاظ مالی در وضعیتی است که فقط می‌تواند دستمزد کارمندان را بدهد و برای آموزش، فرهنگسازی و بنچ مارک کردن با سایر کشورهای توسعه یافته بودجه ندارد.

وی در ادامه به رویکرد دولت به بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: نگاه مثبت دولت به بخش خصوصی کاملا مشهود است و همین که رئیس جمهور و مجموعه دولت از بخش خصوصی نظرخواهی و مشورت می‌گیرند و سعی در تقویت بخش خصوصی دارند در بلند مدت تاثیر مثبتی داشته و دگرگونی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۵۴۵۵۰