خبرگزاری کار ایران

جلسه مثبت وزارت نفت با جنرال الکتریک امریکا / پاسخ زنگنه به پیشنهاد دهندگان فریز نفتی

وزیر نفت گفت: همراهی ما با پیشنهاد دهندگان فریز نفتی این است که تا زمانی که به تولید 4 میلیون بشکه در روز برسیم کاری با ما نداشته باشند، بعد ما همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره سال 94 گفت:غیر از برجام، انتخابات 7 اسفند شیرین‌ترین خاطره و بسیار مهم بود چون مردم اعتدال و عقلانیت را تایید کردند و برای کار ما که همه چیز باید با عقلانیت، همدلی، میانه روی و تعامل مثبت با جهان پیش برود بسیار مهم است.

سال سختی پشت سر گذاشتیم

وی تلخ‌ترین خاطره کاریش را نیز پایین آمدن قیمت نفت عنوان کرد و افزود: پایین آمدن قیمت نفت و عدم منابع مالی دولت باعث شد سال سختی را پشت سر بگذاریم.   

زنگنه درباره پیش بینی قیمت نفت در سال آینده اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند در مورد قیمت اظهار نظر کند اما استنباط بنده این است که کشورهایی که این مسائل را بوجود آوردند خودشان دچار آسیب شده و فشارها رویشان افزایش یافته لذا تمایل دارند که این وضعیت بهبود یابد.

وی درباره علت افزایش قیمت نفت طی ماههای اخیر خاطرنشان کرد: بازار می‌داند که قیمت پایین نفت چه کوتاه مدت و چه درازمدت برای اقتصاد جهانی بد است ضمن اینکه کسانی که در مقطعی بر کاهش قیمت نفت دامن زدند خودشان نیز فشار زیادی را متحمل شدند لذا تمایلی به تداوم این اوضاع ندارند.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا 70 دلار برای قیمت نفت مناسب  است، گفت: 70 دلار قیمت مناسبی است اما فعلا ما به کمتر از این قیمت هم راضی هستیم.

وی درباره زمان تشکیل جلسه اوپک و غیراوپک و روسیه و اینکه آیا ایران حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبیعی است که این جلسه جز با موافقت ایران تشکیل نمی‌شود اما هنوز چیزی جدی نیست چون جلسه‌ای که قبل از توافقات اصولی صورت نگرفته باشد، خاصیت چندانی ندارد.

جلسه مثبت نفتی‌ها با جنرال الکتریک امریکا

زنگنه در ادامه درباره نتیجه مذاکرات با جنرال الکتریک و زیمنس تصریح کرد: جلسه با جنرال الکتریک آنها بسیار مثبت بودند ما هم مثبت برخورد کردیم، ما همیشه گفته‌ایم که برای ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران مشکلی نداریم این دولت آمریکاست که برای این شرکت‌ها محدودیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از شرکت زیمنس نیز خواسته‌ایم که تاخیرهایش را جبران کند و با حضور تعداد بیشتری نیروی ماهر برای مراحل راه اندازی ورود کند و برای ساخت تجهیزات نیز در بلندمدت با ما کار کند.  

مقام عالی وزارت نفت درباره اینکه آیا قرارداد محرمانه با توتال در آزادگان جنوبی امضا شد، گفت: بله، فعلا مسائل فنی را ارزیابی می‌کنیم و به این شرکت گفته‌ایم که مطالعه کرده و پیشنهاد خود را به ما اعلام کنند.

وی درباره وضعیت آزادگان شمالی نیز اظهار داشت: در این میدان نفتی کار تمام است و در حال تولید است و در فاز دوم برای قرارداد با چینی‌ها مشکلی نداریم اما چینی‌ها محدود کردند ما نیز اعلام کردیم که هر طور که مایلند برای ادامه کار پیشنهادات خود را ارائه کنند.

نواک دوشنبه به تهران می‌آید

زنگنه درباره سفر وزیر انرژی روسیه به ایران هم خاطرنشان کرد: الکساندرنواک روز دوشنبه به تهران می‌آید البته با توجه به اینکه ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را عهده دار است با این هدف وارد تهران می‌شود اما بطور طبیعی با بنده نیز ملاقات خواهد داشت.

تا زمانی که به تولید 4 میلیون بشکه در روز برسیم کاری با ما نداشته باشند

وی درباره اینکه آیا وزیر انرژی روسیه در زمینه فریز نفتی و همراهی  ومتقاعد کردن ایران پیشنهاداتی خواهد داد یا خیر، پاسخ داد: همراهی ما این است که تا زمانی که به تولید 4 میلیون بشکه در روز برسیم کاری با ما نداشته باشند، بعد ما همکاری می‌کنیم. 

رسیدن به صاردات 2 میلیون بشکه نفت در روز تا پایان سال جاری

وزیر نفت کشورمان درباره میزان صادرات نیز اظهار داشت: ما در بهمن ماه یک میلیون و 750 هزار بشکه در روز صادر کردیم و در اسفند ماه به صدور  2 میلیون بشکه در روز می‌رسیم.

 

کد خبر : ۳۵۵۰۱۱