خبرگزاری کار ایران

طهماسب مظاهری در گفتگو با ایلنا تاکید کرد :

الزام جلوگیری از اطلاعات نهانی در بازار سرمایه و بورس

بازار سرمایه بازاری رو به رشد است اما نیازمند اصلاحات ساختاری است.

طهماسب مظاهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت بازار سرمایه در سال 95 اظهار داشت: این واقعیت وجود دارد که بازار سرمایه و بورس ما ارتباطات گذشته را ندارد و ضرورت دارد این ارتباطات مجدد از سر گرفته شود که آن هم مستلزم زمان است.

رئیس اسبق بانک مرکزی ایران با اشاره به برگزاری همایش بانکی ایران و اروپا تصریح کرد: برگزاری این دست از همایشهای بانکی و بورسی نقاط تخریبی در بازار ما را برجسته و روشن می کند و دو طرف در صورتی که تمایل داشته باشند برای اصلاح آن به این نقاط توجه و آن را حل و فصل خواهند کرد.

مظاهری با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری رو به رشد است گفت: بورس ما نیازمند اصلاحات ساختاری و از همه مهمتر شفافیت اطلاعات داخلی و جلوگیری از اطلاعات نهانی است .

وی گفت: بازار سرمایه از این قبیل اطلاعات نهانی رنج می برد که متاسفانه دولت آقای روحانی هم نتوانست چندان این مشکلات را حل کند و به صورت جدی به این موضوع نپرداخته است .

این کارشناس ارشد اقتصادی خاطر نشان کرد: بهره برداری ناصحیح و رانت گونه از اطلاعات داخلی آفت و ویروس بازار سرمایه است و در صورتی که آقای طیب نیا و دوستان سازمان بورس این موضوع را حل نکنند مابقی مسائل درست نخواهد شد.

وی افزود: افرادی که در بورس درگیر هستند و مسئولین و کارگزاران نباید از اطلاعات موجود بورس به نفع خودشان استفاده کنند. این نقطه ضعف بزرگ بازار سرمایه است و تا رفع نشود بزرگ شدن بورس و بازار سرمایه مفید نخواهد بود زیرا در نهایت همه چیز وارونه می شود.

 

 

کد خبر : ۳۵۵۰۸۳