خبرگزاری کار ایران

۳۵۴ هزار فقره بازرسی از صنوف در بهمن ماه امسال انجام شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۰۰۷

بهمن ماه سال جاری تعداد کل بازرسی ها از صنوف در سراسر کشور ۳۵۴ هزار و ۵۷ فقره بوده که توسط بازرسین بعمل آمده و ۱۱ هزار و ۶۳۱ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش ۴۱.۴۳۶.۴۱۱.۵۷۹ریال تشکیل گردیده است.

به گزارش ایلنا  بنا بر اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در طی این دوره ۱۱ هزار و ۲۴۲ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد که از مجموع شکایات دریافتی۲۲ درصد بصورت حضوری ، ۵۹ درصد تلفنی و ۱۹ درصد بصورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .

پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰ هزار و ۸۴۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که جهت رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال گردیده است و از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیر متخلف، ۱۵ درصد در دست بررسی می باشد .

گزارشهای رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در بهمن ماه در بخش کالا ماکارونی ، گوشت مرغ ، میوه و مرکبات و صیفی جات بطور میانگین از ۵ الی ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ،تخم مرغ ، گوشت مرغ در بخش خدمات، مربوط به مشاورین املاک و آرایشگران و بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب می باشد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز