خبرگزاری کار ایران

وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

قرارداد خرید ایرباس تا سه ماه دیگر نهایی می‌شود / دو هزار صندلی به ناوگان هوایی برای نوروز 95 افزوده شد

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه قرارداد خرید ایرباس تا سه ماه دیگر نهایی می‌شود گفت: دو هزار صندلی هواپیما در یکسال گذشته وارد ناوگان هوایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از فرودگاه مهرآباد و پایانه غرب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایام نوروز پروازها  افزایش می‌یابد گفت: در این ایام، پروازها نسبت به سایر ایام سال 80 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: سیستم فروش بلیت هواپیما به صورت مستقیم وبه صورت اینترنتی را در ایرلاین‌ها رواج داده‌ایم و برای نوروز 50 درصد بلیت‌ها به صورت اینترنتی به فروش رفت.

آخوندی تاکید کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه شهر  به ما اعلام کنند.

آخوندی همچنین با اشاره به آمادگی ناوگان ریلی برای سفرهای نوروزی گفت: در حوزه ریلی هزار و 850 ظرفیت جدید به ناوگان اضافه شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه دریایی هم 111 شناور جدید به ناوگان اضافه شده است ادامه داد: 7هزار و 500 صندلی به ناوگان دریایی برای برگزاری سفرهای نوروزی اضافه شده است.

وی همچنین در بازدید از پایانه و ترمینال مسافری غرب در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت ترمینال غرب آرام بود و خوشبختانه ناآرامی در ناوگان دیده نشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از بخش معاینه فنی پایانه غرب هم بازدید کردیم و در این مرکز 20 مورد به صورت دقیق ارزیابی می‌شود واین نکته مثبتی است که تمام بازرسی‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود تا ایمنی ناوگان عمومی افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از بلیت‌ها به صورت اینترنتی وبخش دیگری هم از طریق پایانه‌ها به فروش رفت تاکید کرد: خوشبختانه در حین بازدید از پایانه کسی نسبت به ناهماهنگی قیمت‌ها اعتراضی نداشت و ترمینال برای اعزام مسافران آمادگی کامل داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 15 هزار دستگاه اتوبوس و 38 هزار دستگاه سواری در سیستم موجود است گفت: در حال حاضر برای سفرهای نوروزی 450 هزار بلیت از طریق اینترنت فروخته شده است.

کد خبر : ۳۵۶۰۶۹