خبرگزاری کار ایران

لاریجانی تاکید کرد :

نهادها زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش همه در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و حرکت اقتصادی مطلوب گفت: دولت، مجلس و همه نهادها باید زمینه حضور مردم به صورت فعال را در اقتصاد فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز - یکشنبه - با حضور در مراسم تحویل سال جدید در آستان مقدس شاهچراغ (ع) با بیان این که در سالی که گذشت ملت بزرگ ایران در چند زمینه گام های بلند برداشت و توانست توفیقاتی به دست آورد، ادامه داد: یکی از آنها ایجاد امنیت در کشور بود به گونه ای که ملت ما با هوشیاری توانست در این شرایط سخت در منطقه، ایران را امن نگه دارد.

وی یادآور شد: نهادهای حکومتی، ملت و نظام بر این امر فایق آمدند که ایران اسلامی که مهد تفکر اهل بیت (ع) است، بنابراین باید صیانت و امنیت آن را برقرار کنند که این نعمت بزرگی برای کشور و ملت است.

رئیس مجلس به بخش دیگری از پیروزی ملت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: نکته دوم در پیروزی ملت آن بود که در مذاکرات هسته ای توفیق حاصل شد تا کشور از یک گردنه ای عبور کرد، مزاحمت هایی که سال های طولانی غرب و آمریکا علیه ملت ایران درست کردند با دقت، فراست، پشتیبانی و استقامتی که ملت داشت توانست هم دانش هسته ای را در داخل کشور نگه دارد و هم تحریم ها از جلوی پای ملت برداشته شود که این کار بزرگ و ارزشمند دیگری بود.

لاریجانی همچنین گفت: اقدام بعدی پیروزی ملت که انرژی جدیدی به کشور وارد کرد حضور در انتخابات و رقم زدن یک حرکت جدید برای کشوربود که این نیز کار کوچکی نبود.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت در منطقه، ملت ایران هم امنیت را در داخل کشور مستقر کرد و هم تحریم ها را برداشتند و هم یک انرژی جدیدی برای کشور به وجود آورند تا حرکتی نو آغاز شود.

رئیس مجلس ادامه داد: امید است در این ایام و در این ساعات همه از خداوند در این مکان مقدس بخواهیم این حرکتی که ملت ایران آغاز کرده باعث پویایی، فراخ در زندگی مردم و بهبود شرایط اقتصادی در کشور شود.

لاریجانی افزود: امید است سال جدید سالی برای حرکت پیش رونده در اقتصاد باشد تا مشکلات مردم در این زمینه حل شود از خداوند متعال می خواهیم که سعادت را نصیب همه شما کند و بهترین ها را در سال جدید نصیب زائران و ملت عزیز کند همچنین از خداوند متعال درخواست داریم ما را قدردان این نعمت بزرگ که خدمت و تعلق خاطر به اهل بیت است قرار دهد و ما را جزو سربازان امام زمان (عج) محسوب کنند.

وی همچنین خطاب به شرکت کنندگان در مراسم تحویل سال جدید در آستان مقدس شاهچراغ (ع) اظهارداشت : امیدوارم در این لحظات مقدس ونیکو خداوند بهترین ها را بر شما مقدر کند؛ در این لحظات ما با خود محاسبه ای داریم که در سال گذشته چه توفیقاتی و چه کاستی هایی داشتیم و دردرون خود تامل می کنیم که در این لحظاتی که طبیعت لباس نو به تن می کند و عالم حیات جدیدی به خود می گیرد ما هم در احوال خود تامل می کنیم تا ببینیم باید بر چه مسیری تکیه کنیم و تلاش کنیم چه کارهایی را از زندگی کنار بگذاریم.

 

کد خبر : ۳۵۶۵۲۳