خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

در موضوعات فرهنگی به دنبال ایجاد توسعه متوازن و پایدار هستیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،از توجه به موضوعات فرهنگی و ایجاد توسعه متوازن و پایدار دراین زمینه خبرداد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات رئیس شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتگفت: یکی از دغدغه های اصلی شورای فرهنگی وزارت ارتباطات، توجه به موضوعات فرهنگی است که با ایجاد برنامه ریزی منسجم و پیاده سازی آن در سال 94، اقدامات مناسبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی شاخه های مختلفی دارد، افزود: به دنبال ایجاد توسعه متوازن و پایدار در همه  ابعاد  مسایل فرهنگی هستیم.

راسخ به اقدامات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندی و اقامه نماز در سال 94 اشاره کرد و افزود: در رتبه بندی که در کشور میان دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها انجام شد، خوشبختانه در موضوع اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، وزارت ارتباطات جزء دستگاههای برتر شناخته شد.

وی به افتتاح سالن شهدا در موزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: از یک سال پیش در شورای فرهنگی این مسئله مطرح شد و در آخرین جلسه امسال نیز در شورای فرهنگی وزارت به تصویب رسید که بحمدالله به مناسبت گرامیداشت روز شهدا، این سالن در موزه ارتباطات افتتاح شد.

راسخ به جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد که ایشان فرمودند:" شهدا ذخایر عالم بشریت هستند"، به همین دلیل بهره گیری از فکر، ایده و رفتار شهدا باید همواره مدنظر مسئولان فرهنگی وزارت ارتباطات و همکاران، قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگی وزارت به سخنان مقام معظم رهبری در آخرین نشست خبرگان اشاره کرد و گفت: ایشان نیز بر سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشرفت در علوم و فنون و توجه به مسائل فرهنگی تأکید داشتند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گرایش همکاران به نماز و فعالیتهایی در این حوزه گفت: خوشبختانه ارزیابی اقامه نماز توسط دستگاههای بیرونی انجام شده و امتیازدهی براساس ملاک ها و ضوابط نشان داده است که ما در وضعیت خوبی قرار داریم.

رئیس شورای فرهنگی بر حضور مسئولین و مدیران وزارت ارتباطات در نماز جماعت تأکید کرد و گفت: به منظور اهمیت به موضوع نماز در میان نسل جوان در دانشکده پست و مخابرات همزمان با اذان کلاس ها تعطیل می شوند و در واقع برنامه ریزی کلاس ها به گونه ای مدیریت شده است که خللی در وقت نماز ایجاد نشود.

رئیس شورای فرهنگی در پایان تصریح کرد: از همه مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات درخواست دارم تا به موضوع نماز اهتمام ویژه ورزند و الگویی برای ترویج فرهنگ اقامه  نماز باشند.

 

کد خبر : ۳۵۶۷۸۶