خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی :

خوداتکایی 90 درصدی ایران در تولید حبوبات

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۵۴۸

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی ضریب خوداتکایی حبوبات در کشور را نزدیک به 90 درصد اعلام کرد و از پیش بینی برداشت 700 هزار تن حبوبات از 825 هزار هکتار در سال 1395 خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون ضریب خوداتکایی حبوبات در کشور حدود 90 درصد است که ظرف چند سال آینده و برنامه ششم توسعه به خودکفایی 100 درصدی و افزایش صادرات قدم خواهیم گذاشت.

به گفته «کاوه خاکسار»، سازمان خواروبار ملل متحد سال 2016 میلادی را سال حبوبات نام نهاده و ایران نیز امسال سطح زیر کشت نخود و عدس را برای کشت پاییزه برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: لوبیا محصولی آبی است که برنامه های این معاونت تا پایان برنامه ششم توسعه گسترش آبیاری تیپ است.

به گفته این مسئول، در سال 1395 سطح زیر کشت نخود به 500 هزار هکتار می رسد و پیش بینی می شود از این سطح 280 هزار تن نخود تولید شود.

وی اعلام کرد در سال 1395 سطح زیر کشت عدس به 160 هزار هکتار و تولید 100 هزار تن در هکتار می رسد. در زمینه لوبیا نیز از سطح 117 هزار هکتاری برداشت 270 هزار تن محصول قابل پیش بینی است.

در مورد سایر حبوبات همچون باقلا نیز سطح زیر کشت 42 هزار هکتار است و پیش بینی می شود تولید به 63 هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در مجموع کل سطح حبوبات کشور 825 هزار هکتار در نظر گرفته شده و برای سال جدید تولید 700 هزار تن قابل پیش بینی است.

به گزارش ایرنا، شهریورماه امسال وزارت جهاد کشاورزی همسو با توصیه های رهبر معظم انقلاب به وزیر جهاد کشاورزی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برای هشت محصول اساسی برنج، جو، حبوبات، گندم، ذرت، پنبه، چغندر قند و دانه های روغنی طرح خود اتکایی تدوین کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز