خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

50 فرودگاه کشور نیمه فعال است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ۱۳۸ فروند هواپیما طی پنج سال آینده، گفت: با توسعه شبکه ریلی کشور، نه تنها در ایران بلکه به شبکه ریلی آسیا متصل می شویم و به راحتی می توانیم تا نجف اشرف و کربلای معلا شبکه ریلی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در مراسم بهره برداری از پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت در میدان شهدای ذهاب با اشاره به آغاز نوسازی ناوگان هوایی ایران از سال گذشته اظهار کرد: سال ها بود که مردم از کیفیت نازل هواپیماهای ایران رنج می بردند.

او اظهار کرد: اندیشه نوسازی ناوگان با ۱۳۸ فروند هواپیما، اندیشه بزرگی بود که در فضای سیاسی و مطمئن، بایستی شکل می گرفت که این اندیشه پس از برجام مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی تعداد فرودگاه های کشور را ۶۰ فرودگاه بیان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ فرودگاه فعال و ۵۰ فرودگاه نیمه فعال هستند که در بعضی از آنها حتی در ماه، یک پرواز هم انجام نمی شود.

آخوندی بیان کرد: با تجهیز ناوگان هوایی با هواپیماهای سبک، تمام فرودگاه های کشور به ناوگان مدرن دسترسی پیدا می کنند و موفق خواهیم شد از ایران به تمام نقاط جهان پرواز داشته باشیم.

او با بیان این که سال گذشته چهار میلیارد دلار بلیت از ناوگان خارجی خریداری شده است، گفت: با تجهیز ناوگان هوایی، دوباره موقعیت راهبردی ایران به دست می آوریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به آغاز به کار احداث دو پایانه مسافری بزرگ اشاره و اضافه کرد: این پایانه ها با ظرفیت پنج میلیون و ۲۲ میلیون مسافر، به بهره برداری خواهند رسید.

آخوندی همچنین در مورد توسعه ریلی کشور گفت: مراکز شش استان از جمله رشت، به شبکه ریلی ایران وصل می شوند.

او با بیان این که تمام زیرسازی شبکه ریلی از قزوین تا رشت اجرایی شده، تصریح کرد: خرید ریل به صورت انبوه انجام شده و در سال جاری و حداکثر اوایل سال آینده، ریل را به رشت مرکز استان گیلان می رسانیم.

آخوندی نوسازی ناوگان ریلی ایران را از دیگر برنامه ها بیان کرد و افزود: بعضی از ناوگان عمر بالای ۵۰ سال دارند که موظفیم برای نوسازی آنها اقدام کنیم که البته این ایده، در طول سال گذشته آغاز شده است.

او با بیان اینکه با توسعه شبکه ریلی کشور، نه تنها در ایران بلکه به شبکه ریلی آسیا متصل می شویم، اظهار کرد: ما به راحتی می توانیم با همت بزرگ، تا نجف و کربلا شبکه ریلی داشته باشیم.

 

کد خبر : ۳۵۷۸۳۹