خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خبر داد:

اعلام آمادگی بانک‌های اتریش برای فاینانس پروژه‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۴۱۶

مهمترین دستاورد این سفر امضای هفت تفاهم نامه به ارزش دو میلیارد یورو بوده که در حوزه‌های حمل‌و‌نقل ریلی، ساخت بیمارستان در ایران، ساخت قطعات خودرو، کشاورزی و صادرات گوشت حلال از ایران به اتریش صورت گرفته است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص سفر اخیر هیئت تجاری ایران به اتریش گفت:در این سفر هفت تفاهم نامه به امضا رسید و برای فعالین اقتصادی دو کشور سودمند بود.

حمیدرضا صالحی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های خوبی که پیش از سفر دو طرف داشتند با کمترین اتلاف وقت در این سفر روبرو بودیم به همین سبب شاهد ملاقات‌های خوب و موثری میان بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف بودیم.

وی افزود: مهمترین دستاورد این سفر امضای هفت تفاهم‌نامه به ازش دو میلیارد یورو بوده که در حوزه‌های حمل‌و‌نقل ریلی، ساخت بیمارستان در ایران، ساخت قطعات خودرو، کشاورزی و صادرات گوشت حلال از ایران به اتریش صورت گرفته است.

صالحی با اشاره به مذاکرات بانکی صورت گرفته بین مقامات بانکی دو کشور اظهار داشت:در این حوزه نیز مذاکراتی صورت گرفت و اتریشی‌ها برای همکاری در این حوزه و پوشش بیمه‌ای از جمله بیمه ریسک صادرات ابراز علاقه کردند این درحالی است که بانک مرکزی این کشور برای گشایش فاینانس برای اجرای پروژه‌های مختلف در ایران نیز تمایل نشان داده‌اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد:سرمایه گذاری بانک‌های اتریشی که از طریق فاینانس قرار است صورت بگیرد امر مهمی است زیرا علاوه بر ایجاد اشتغال برای سایر فعالان اقتصادی اطمینان خاطر ایجاد کرده و آنها را برای حضور در اقتصاد ایران ترغیب می‌کند هرچند حضور رئیس جمهور در این سفر می‌توانست دستاوردهای این سفر را بیشتر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز