خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس:

مذاکره فنی با هندیها برای توسعه فرزاد بی ادامه دارد

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با بیان این که مذاکرات فنی با هندیها برای توسعه میدان گازی فرزاد بی همچنان ادامه دارد، گفت: امکان دارد توسعه میدان در قالب قراردادهای IPC‌ انجام شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر شعبانپور با اشاره به سفر هفته آینده دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند به ایران و مذاکره درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی اظهارکرد: شرکت نفت وگاز پارس نیز در این مذاکرات حضور دارد؛ ضمن این‌که طی ماههای گذشته نیز جلساتی با طرف هندی دراین باره برگزار شده بود.

وی با اشاره به مذاکره‌های صورت گرفته با شرکت او ان جی سی هند، تصریح کرد:‌ قراردادی که در گذشته با شرکت هندی برای اکتشاف و توسعه میدان فرزاد بی منعقد شده بود بیع متقابل بود اما این امکان وجود دارد قرارداد در قالب IPC اجرا شود.

کنسرسیومی به رهبری شرکت او ان جی سی ویدش، بخش سرمایه‌گذاری خارجی شرکت ملی نفت و گاز هند (او ان جی سی) در سال ٢٠٠٨ میلادی میدان گازی فرزاد بی را در بلوک فراساحلی فارسی (بینالود) در خلیج فارس کشف کرد؛ این کنسرسیوم که شرکتهای اویل ایندیا و ایندین اویل نیز در آن حضور داشتند، هم‌اکنون خواستار دریافت قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی است.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس افزود: هم‌اکنون مذاکرات فنی و میدانی فرزاد بی با شرکت  او  ان جی سی از سوی شرکت نفت وگاز پارس  در حال انجام است و معاونت سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت نیز بحثهای اقتصادی بودن توسعه میدان را پیگیری می‌کند.

میدان گازی فرزاد بی در بلوک فارسی، غرب میدان پارس شمالی و شمال غرب میدانهای ‌گلشن و فردوسی در آبهای خلیج فارس قرار دارد.

 

کد خبر : ۳۵۸۶۴۳