خبرگزاری کار ایران

بازار لبخند زد

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس با رشدی 93 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس 93 واحد بالا رفت و به رقم 80 هزار و 965 رسید.

همچنین در روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و   211 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش سه هزار و 226 میلیارد ریال در 99 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در روز جاری همه شاخص های بورس دسته جمعی صعودی شدند. نمادهای ایران خودرو، سایپا و ارتباطات سیار بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای چادرملو، گل گهر، کشتیرانی و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول 67 واحد و شاخص بازار دوم 195 واحد رشد را ثبت کردند.

گفتنی است گروه‌های خودرو، سرمایه گذاری‌ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کنتورسازی، سیمان کارون، سیمان بهبهان، فیبر ایران، سیمان خاش، لوله و ماشین سازی ایران و بیمه پارسیان بود.

در مقابل نمادهای داروسازی سینا،سیمان اصفهان، چادرملو، کاغذسازی کاوه، قند شیرین خراسان، کشاورزی و دامپروری مگسال و سرمایه گذاری بهمن با بیشترین کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

همچنین امروز کنتورسازی ، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، اوراق مشارکت صنعت نفت، سایپا، لوله و ماشین سازی ایران و سیمان فارس و خوزستان با بیشترین تقاضای خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که چادرملو، فولاد خراسان، اوراق استصناع توسعه ملی، سرمایه گذاری سایپا، پتروشیمی مبین، فولاد امیر کبیر کاشان و سیمان فارس شاهد سنگین ترین عرضه ها بودند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری سایپا با معامله 114 میلیون سهم و ایران خودرو با معاملاتی به ارزش 343 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

کد خبر : ۳۵۹۱۱۷