خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فضایی کشور مطرح کرد:

زمینه فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است

رییس سازمان فضایی از آمادگی سازمان جهت واگذاری داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی خبر داد و افزود: بخش خصوصی می تواند در حوزه کاربرد به ویژه سنجش از راه دور، به ارایه خدمت بپردازد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بهرامی با اشاره به تفاهمنامه این سازمان با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اظهار داشت: زمینه فعالتر شدن بخش خصوصی فراهم شده و در این راستا آمادگی همه نوع همکاری با بخش خصوصی وجود دارد.

او همچنین با ابراز امیدواری نسبت به  فعال تر شدن بخش خصوصی در حوزه کاربردها ادامه داد: باید بازار کسب و کار را فراهم کنیم تا بخش خصوصی مطمئن شود کسب و کار پایداری در این حوزه دارد.

دکتر بهرامی در عین حال، سیاست کلان دولت را ارتباط مستقیم با مصرف کننده ندانست و گفت: بخش خصوصی به طور معمول دنبال ساخت ماهواره است در حالی که باید از پروژه های بزرگ خارج و در بخش توسعه محصول و فناوری ورود کند. به ویژه که حجم زیادی از اطلاعات موجود است که می تواند توسط بخش خصوصی رمزگشایی شود.

او از دیگر برنامه های سازمان به ارتباط بیشتر و مستمر با دانشگاه ها و کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان فعال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها می توانند در مراکز رشد به این امر کمک کنند و فقط لازم است فضای کسب و کار را طراحی کرد.

 

کد خبر : ۳۵۹۳۱۲