خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان:

صنعتگران معنای سخنان رئیس‌جمهور درباره نبودن برجام و فروش یک بشکه نفت را می‌فهمند

صنعتگران و تولیدکنندگان معنای این جمله رئیس جمهور را عمیقاً درک می‌کنند که اگر برجام صورت نمی‌گرفت اکنون ما نمی‌توانستیم یک بشکه نفت بفروشیم. این یک واقعیت محض در اقتصاد ماست.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان معنای این جمله رئیس جمهور را عمیقاً درک می‌کنند که اگر برجام صورت نمی‌گرفت اکنون ما نمی‌توانستیم یک بشکه نفت بفروشیم. این یک واقعیت محض در اقتصاد ماست.

سیدعلی صدری با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: بعد از برجام وضعیت صادرات ما بهتر شد اما به سبب ناامنی منطقه نتوانستیم که آنطور لازم است در بازارها حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنعتگران ما نیازمند تصویب قوانین جدید نیستند بلکه می‌بایست در قوانین قبلی تجدیدنظر شود و همان قوانین به طور کامل اجرا شود به طور مثال در قانون بهبود فضای کسب و کار ما ماده‌ای داشتیم که صادرکنندگان شامل معافیت مالیاتی می‌شدند اما همین ماده در این قانون به 40 صورت تفسیر شده که همین امر سبب شده عملاً هیچ معافیتی اجرایی نشود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با اشاره به پنجره واحد گمرک کشور گفت: این طرح در صورتی موفق است که با استانداردهای جهانی مطابقت داده شود و من این موضوع را در ملاقات حضوری که با آقای کرباسیان داشتم به ایشان گفتم و ایشان نیز این امر را قبول داشتند.

صدری ادامه داد: در صورتی که ما مطابق استانداردهای جهانی چهار نوع بار اعم از مسافرتی؛ صادراتی، وارداتی و پستی داریم اما در ایران مطابق قانون چهارده نوع بار تعریف شده است که این علاوه بر اینکه برخلاف استاندارد جهانی است سبب می‌شود که بازار قاچاق و سوءاستفاده زیاد شود.

کد خبر : ۳۵۹۳۲۱