خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

الزام حمایت رسانه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ تحول اقتصادی در توجه به صادرات غیرنفتی است

همه دستگاهها و بویژه سه قوه و رسانه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

علی یزدانی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در خصوص ضرورت صادرات و تعامل با دنیا در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی در تحول اقتصاد مقاومتی توجه به امر صادرات است.

وی افزود: این موضوع به خصوص در بخش صادرات غیرنفتی بسیار حایز اهمیت است. در این ارتباط مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی را هم راستای پیشنهاد ردیف بودجه در سال 95 برای تحریک بخشی به این امر تا سقف 2 هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از سوی دیگر فرایند خوبی در استفاده از یارانه تولید و یارانه صادرات برای تجهیز پایانه‌های صادراتی و پرداخت یارانه به شرکت‌‌کنندگان در نمایشگاههای خارجی در نظر گرفته شد و از سیاست‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود که هم اکنون در مجموعه وزارت صنعت تعقیب می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه صندوق ضمانت صادرات هم یکی از محورهای اصلی در جهت حمایت از افرادی است که در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا به افراد کمک می‌کند، این صندوق به صورت جامع برای انجام همین موضع تجهیز شده و ماموریت اصلی آن است.

یزدانی همچنین در مورد برجام اقتصادی گفت: برجام اقتصادی یعنی حرکت همه دستگاهها و همدلی و همراهی آنها.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاهها و سه قوه و بویژه رسانه ملی باید همسو با هم موضوعات مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند تا به تحقق آن سرعت بیشتری بخشند.

کد خبر : ۳۵۹۶۵۵