خبرگزاری کار ایران

توسط آب منطقه‌ای تهران صورت گرفت؛

سرپوشیده شدن کانال انتقال آب تهران به ورامین در مناطق مسکونی

مجری طرح‌های استانی شرکت آب منطقه‌ای تهران از سرپوشیده شدن 620 متر از کانال انتقال آب تهران به ورامین که در مناطق مسکونی قرار داشته است، خبر داد.

به گزارش ایلنا، "خلیل اردشیر تنها" با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با عنوان مرمت و بهسازی کانال انتقال آب ورامین اجرا شده است. پیش از این، کانال انتقال آب ورامین در طول مسیر خود از مناطق مسکونی واقع در منطقه قیام‌دشت عبور می‌کرد که با اجرای این طرح، باکس بتنی مسلح جایگزین بخشی از کانال قبلی شده است.

اردشیرتنها با اشاره به مشکلات و مسایل مرتبط با کانال انتقال آب تهران به ورامین تصریح کرد: از جمله مشکلات این کانال در منطقه، عبور و مرور اهالی، خطرات ناشی از غرق شدن کودکان و خردسالان و مشکلات ناشی از شکستگی کانال به‌علت فرسودگی و احتمال خسارات جانی و مالی بوده است که با اجرای طرح سرپوشیده نمودن کانال، عملا این مشکلات مرتفع شده است.

وی در ادامه جزئیات و مشخصات این طرح تشریح کرد و گفت: این طرح شامل اجرای باکس بتنی مسلح به ابعاد سه در سه متر، ظرفیت انتقال آب 7 مترمکعب در ثانیه و به طول 620 متر است که کانال انتقال آب ورامین را به طورکامل در منطقه مورد نظر به زیرزمین منتقل کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: سرپوشیده شدن این کانال با حذف سازه خروجی سیفون قیام‌دشت، احداث سازه‌های تخلیه اضطراری آب کانال قبل و بعد از منطقه قیام‌دشت بوده که شامل عملیات خاکبرداری به میزان 35 هزار مترمکعب، خاکریزی به میزان 15 هزار مترمکعب، بتن‌ریزی به میزان دو هزار و 800 مترمکعب و آرماتوربندی به میزان 350 تن است.

به گفته وی، اجرای این طرح در تیرماه سال 93 آغاز شده بود که با توجه به کمبود اعتبارات مالی، تا دی ماه سال 94 تنها 400 متر از باکس بتونی اجرایی شده بود.

اردشیرتنها در خصوص اهمیت کار و لزوم تسریع در بهره‌برداری از این طرح عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز و با تلاش شبانه‌روزی و مضاعف نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان کارفرما و همچنین با همکاری مشاور و پیمانکار طرح، بخش باقیمانده پروژه در مدت زمان 2 ماه تکمیل و در نهایت طرح در اواخر اسفند ماه 94 به بهره‌برداری کامل رسید.

مجری طرح‌های استانی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: کل اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح از ابتدا تاکنون و سرپوشیده شدن بخشی از کانال انتقال آب تهران به‌ورامین بالغ بر 32 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

 

کد خبر : ۳۶۰۲۰۰