خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت و گاز هند در گفت‌وگو با ایلنا:

پول نفت ایران را به یورو می‌دهیم/به خاطر تحریم‌ها از پروژه خط لوله صلح خارج شدیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۲۲۵

وزیر نفت و گاز هند گفت: ایران مبلغ قابل توجهی از هند بابت فروش نفت طلبکار است و ما همیشه به دنبال پرداخت بدهی خود و گسترش سطح همکاری‌ها بوده‌ایم.

وزیر نفت و گاز هند در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نحوه پرداخت بدهی نفتی این کشور به ایران و چگونگی حضور در فرزاد B توضیح داد.

دارمندرا پاردان با اشاره به بدهی این کشور گفت:ایران مبلغ قابل توجهی از هند بابت فروش نفت طلبکار است و ما همیشه به دنبال پرداخت بدهی خود و گسترش سطح همکاری‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هند سومین مصرف کننده انرژی در جهان است و تا قبل از تحریم ها ایران دومین تامین کننده نفت و گاز هند بوده که متاسفانه الان این جایگاه به ششم تنزل پیدا کرده بود.

وزیر نفت هند تصریح کرد: ما دو روز پیش نامه‌ای از هالک بانک دریافت کردیم که می‌توانیم از طریق این بانک بدهی خود را به صورت یورو پرداخت کنیم و با توجه به برداشته شدن تحریم و باز شدن کانال بانکی دادوستد، علاوه بر پرداخت بدهی‌های قبلی به یورو سری جدید خرید نفت از ایران که با افزایش همراه خواهد بود نیز به صورت یورو پرداخت خواهد شد و قرار نیست هیچ گونه اعتبار یا کالایی در ازای پول نفت به ایران داده شود.

پارادان با اشاره به میدان گازی فرزاد B و چابهار گفت: ما تصمیم گرفتیم در این  میدان سرمایه‌گذاری کنیم و بر همین اساس 20 میلیارد دلار به این امر اختصاص داده‌ایم که بیش از 10 میلیارد دلار آن صرف توسعه این میدان و برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز خواهد شد و باقی این مبلغ را در بخش پتروشیمی چابهار سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی در خصوص خروج این کشور از پروژه خط لوله صلح گفت:در آن زمان شرایط ایجاب می کرد ما از این پروژه خارج شویم اما امروز دیگر ایران تحریم نیست و ما می‌خواهیم گاز مازاد ایران را چه به صورت CNG و یا لوله کشی خریداری کنیم بر همین اساس شروع به مطالعه در این زمینه کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز