خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت بورس و اوراق بهادار:

قیمت های سهام حبابی نیست

ساعت معاملات بورس در سال 95 افزایش نخواهد یافت. شاخص بورس حبابی نیست و 75 درصد حجم و ارزش سهام معامله شده در دو هفته اخیر را حقیقی ها انجام داده اند.

به گزارش ایلنا، علی صحرایی درباره اخبار مربوط به احتمال افزایش ساعت معاملات بورس در سال 1395 ، این خبر را دروغ سیزده توصیف کرد و گفت: اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیافتد، باید به تصویب هیات مدیره بورس تهران برسد و پس از آن در هیات مدیره سازمان تصویب و در نهایت با اطلاع رسانی های دقیق اجرایی خواهد شد.

مدیر بازار شرکت بورس در ادامه درباره پیش بینی وضعیت بازار در سال جاری و این مطلب که در روزهای ابتدای سال جاری و آغاز معاملات، روند شاخص افزایشی بود اما پس از آن از تب و تاب افتاد، گفت: بازار دائم در حال اصلاح است و جابه جایی پرتفوی (سبد سهام) انجام می شود، شرکت ها با توجه به اخبار در فضای مساعد کسب و کار، گزینه های سهام را انتخاب می کنند و سرمایه گذاری ها از صنعتی به صنعت دیگر جابه جا می شود.

معاون شرکت بورس تصریح کرد: حجم و ارزش معاملات نسبت به سال های گذشته، تفاوت های قابل ملاحظه ای دارد و علائم(چه فنی و چه بنیادی) مورد توجه قرار می گیرد. در حال حاضر بیشتر افراد حقیقی در بورس معامله می کنند، به طوریکه بالغ بر 75 درصد حجم و ارزشی که در دو هفته اخیر در معاملات بوده مربوط به معاملات حقیقی ها است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شایعات حبابی بودن شاخص بورس و هشدار برخی از کارشناسان نسبت به این موضوع گفت: قیمت های سهام حبابی نیست و حبابی بودن شاخص مقوله جدیدی است که می شنوم.

صحرایی درباره دلایل طولانی شدن توقف 28 نماد اظهارداشت: توقف نمادها طولانی نشده و سرعت بازگشایی نسبت به گذشته بالا است. این در حالی است که باید شفافیت اطلاعات را رعایت کنیم و تا آنجا که امکانپذیر است اطلاعات در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد. بنابراین بین این گزینه و گزینه بازبودن نماد شرکت ها باید یک تهاتر وجود داشته باشد.

صحرایی در پاسخ به پرسشی در مورد ورود شرکت های جدید به بورس در سه ماهه ابتدای امسال گفت: بر اساس برنامه ، سهام 7 شرکت در این مدت وارد بورس می شود، اما فعلا عرضه اولیه نخواهیم داشت.

 

کد خبر : ۳۶۰۲۵۸