خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های حذف یارانه‌ها در جلسه امروز مجلس

نوبخت گفت: عمده افرادی که حقوق بالای 35 میلیون تومان در سال دریافت می‌کنند نزدیک 2 میلیون و 694 هزار و 747 نفر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور دو تن از افراد تیم اقتصادی دولت (وزیر کار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) برای بررسی بودجه تشکیل جلسه داد و مهم‌ترین دستور رسیدگی به حذف افراد یارانه‌بگیر بود. بعد از آنکه لایحه بودجه و ماده حذف یارانه‌بگیران به کمیسیون تلفیق رفت و در آن تغییراتی صورت گرفت، دولت مخالف آن شد.

نوبخت در صحن علنی مجلس با بیان اینکه وزارت کار در راستای اجرای قانون بودجه 94 حذف یارانه‌بگیران را انجام داد گفت: دولت 3 میلیون نفر را حذف کرد و همه این افراد جزو همین گروه‌های مطرح شده در پیشنهاد امروز کمیسیون تلفیق بودند.

وی ادامه داد: حدود 38 هزار و 562 نفر که جزو مشاغل آزاد و تجار هستند هنوز باقی مانده‌اند و گروه پزشکان نیز 15 هزار و 826 هستند که نفر هنوز باقی مانده‌اند.

نوبخت اضافه کرد: عمده افرادی که حقوق بالای 35 میلیون تومان در سال دریافت می‌کنند نزدیک 2 میلیون و 694 هزار و 747 نفر هستند. در کل مجموع افراد حذف شده مطابق این پیشنهاد برابر می‌شود با 7 میلیون و 56هزار و 52 نفر. این در حالی است که در کمیسیون تلفیق این رقم 24 میلیون نفر اعلام شده است. در حالی که این عدد واقعی نیست و فقط بار روانی منفی به جامعه تزریق می‌کند.

بعد از صحبت‌های نوبخت، پورابراهیمی نماینده کرمان و راور که سخنگوی کمیسیون تلفیق است، ضمن ابراز تعجب از سخنان نوبخت گفت که دولت در کمیسیون موافق بود اما اینجا مخالف است.

معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با ایلنا علت مخالفت دولت را نحوه حذف و چگونگی حذف افراد دانست و اظهار داشت: با این مصوبه کار دولت برای شناسایی افرادی که در سال 35 میلیون تومان درآمد دارند سخت می‌شود ما به دنبال یک پیشنهاد جامع و  کامل بودیم که قابلیت اجرایی داشته باشد اما این مصوبه فاقد چنین مشخصاتی است.

کد خبر : ۳۶۰۸۷۱