خبرگزاری کار ایران

ترکان:

پنجره‌های فرهنگ و هنر به سوی توسعه مناطق آزاد بازشود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور بستر پدیدار شدن افکار جدید است؛ تاکید کرد: باید پنجره‌های فرهنگ و هنر را به سوی توسعه این مناطق باز کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد؛ اکبر ترکان این مطلب را در دومین روز از اجلاس مشترک معاونان، مدیران و دبیران شوراهای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران عنوان کرد.

ترکان، توسعه جوامع محلی را پیش نیاز توسعه مناطق آزاد دانست و افزود: توسعه، یک پدیده وارداتی نیست و توسعه گران همان هایی هستند که در منطقه زندگی می کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد به حضور دستگاه ها و نهادهای داخل منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: امروز حضور یک منطقه آزاد، دستگاه ها و نهادهای داخل منطقه را به حرکت واداشته است و در این میان، بنگاه هایی که در این مناطق فعالیت می کنند، می توانند به یک بنگاه اجتماعی تبدیل شوند.

«محمدعلی زم» معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور نیز در ادامه گفت: حوزه گردشگری مناطق آزاد نیازمند فعالیت و کار بیشتر در این حوزه است و افزایش سطح کیفیت و خدمات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

زم بر اهمیت اقتصاد هنر، تشکیل انجمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و گردشگری، تقویت حوزه ورزش‌های تخصصی، ورزش مدارس و حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت درمان و سلامت طب سنتی و مکمل در مناطق آزاد تاکید کرد.

ارتقای دانشگاه ها در راستای بین المللی شدن، تاسیس مدارس بین المللی، کیفی سازی تحصیلات و توانمندسازی آنان، برندسازی در حوزه روستایی، همگانی شدن فعالیت های قرآنی، آموزش جوامع محلی در زمینه محیط زیست و اقتصادی کردن آن و آشتی با طبیعت از جمله موارد مورد تاکید زم بود.

زم همچنین از اجرای «طرح ملی افق» با شعار «هر ایرانی؛ یک جلد قرآن کریم» از روز ولادت امیرمومنان علی (ع) در مناطق آزاد کشور خبر داد.

اجلاس دو روزه مدیران و مسئولان فرهنگی مناطق آزاد کشور 26 و 27 فروردین با هدف بررسی برنامه‌های سال 95 مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۱۷۶۹