خبرگزاری کار ایران

داوود دانش‌جعفری مطرح کرد:

«اقتصاد مقاومتی در شهر» اولویت همایش بین‌المللی اقتصاد شهری

دانش‌جعفری با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی اقتصاد شهری در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور تجمیع دانش و تجارب بین‌المللی اقتصاد و مدیریت شهری 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بیش از 250 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، داوود دانش‌جعفری عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی اقتصاد شهری در 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران گفت: این همایش در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور تجمیع دانش و تجارب بین‌المللی اقتصاد و مدیریت شهری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کم‌توجهی به رویکرد علمی در حوزه مدیریت شهری و به ویژه در برخی از کلانشهرها منجر به بروز برخی نقص‌ها و ضعف‌ها شده است، گفت: رشد شهرنشینی در دنیا و کشور ما شتاب ملموسی گرفته است و همین ازدیاد جمعیت شهرنشین ضرورت کارآمدی مدیریت شهری و همچنین تقویت نگاه‌های اقتصادمحور به مباحث توسعه شهری را افزون کرده است.

دانش جعفری با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی اقتصاد شهری گفت: « اقتصاد شهر هوشمند»، « اقتصاد گردشگری شهری»، « اقتصاد زیرساخت‌های شهری»، «فرهنگ اقتصادی شهر و آموزش شهروندی»، «معضلات شهری، محیط زیست و آلودگی هوا»، «مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی و اقتصاد شهر»، «نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری»، «الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری»، «قیمت‌گذاری خدمات شهری، تأمین مالی و درآمدهای شهری» و «مدیریت خدمات شهری، سازمان‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی» از جمله محورهای این همایش است.

عضو شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی اقتصاد شهری با تاکید بر اینکه تلاش شده تا در این همایش جنبه‌های کاربردی مقالات در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان نمود: تاکنون بیش از 250  مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده که مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این همایش می‌تواند به یک نقطه عطف در روند توسعه و نهادینه‌سازی علم اقتصاد شهری در ایران تبدیل شود، گفت: متاسفانه فضای دانشگاهی و اجرایی کشور آنطور که باید و شاید نسبت به علم اقتصاد شهری توجه لازم را ندارند و این همایش می تواند توجهات را نسبت به اهمیت امر اقتصاد شهری جلب کند.

دانش جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت، تمام ابعاد، مولفه­‌ها، دورنماها و راهکارهای نیل به الگوی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده و اکنون اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای دقیق و شفاف قابلیت اجرایی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه یکی از عرصه‌های مهمی که اقتصاد مقاومتی می‌بایست در آن عملیاتی شود، شهرها هستند چرا که شهرها هم‌اکنون بیش از 70 درصد جمعیت کشور ما را شامل می‌شوند و از طرفی دیگر مکان اصلی تولید و مصرف نیز هستند، گفت: در همین راستا همایش مذکور یکی از اصلی‌ترین محورهای خود را موضوع اقتصاد مقاومتی در عرصه شهر تعریف کرده و امید داریم تا دستاوردهای این رویداد علمی به تدوین چارچوب برای اقدام و عمل اقتصادی در شهرها  بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی منتج گردد.

کد خبر : ۳۶۱۹۳۲