خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :

افزایش روابط اقتصادی ایران و فرانسه / حضور فرانسوی‌ها در پروژه‌های فرودگاهی ریلی/ قرارداد ایرباس نهایی خواهد شد

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به حضور فرانسوی‌ها در پروژه‌های ریلی هوایی و فرودگاهی گفت: به طور قطع حجم مبادلات تجاری بین ایران و فرانسه در سال‌های 2016 و 2017 رشد جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس آخوندی در دیدار با وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه با بیان اینکه وزیر حمل و نقل فرانسه با پرواز ایرفرانس که بعد از هشت سال اولین پرواز خود به ایران را انجام داد شب گذشته وارد ایران شد گفت: به طور حتمی این اقدام سمبلیک وزیر حمل و نقل فرانسه درجهت توسعه همکاری بین دو کشور قابل توجه است.

وی افزود: با فرانسوی‌ها در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی داشتیم و فرانسه جزو کشورهایی بودکه برای شروع روابط دو باره با ایران پیشگام بود.

وزیر راه شهر و سازی با بیان اینکه روابط ایران و فرانسه یک رابطه تاریخی و با فراز و نشیب‌های زیاد است گفت: دو طرف وظیفه داریم که روباط دو باره را بر پایه درست برقرار کنیم و از پایدار بودن روابط مراقبت کنیم.

آخوندی با بیان اینکه مذاکرات با ایرباس را برای خرید هواپیما از یک سال گذشته شروع کرده‌ایم گفت: بلافاصله پس از اجرای برجام پیش‌قرارداد خرید هواپیما از ایرباس را امضا کردیم و هر هفته ملاقات‌های مکرر برای نحوه تامین مالی و تامین قطعات و جزئیات این قرارداد با دو کشور درجریان بود.

آخوندی افزود: دو شرکت ایرباس و ایران ایر مذاکرات را پیش می‌برند و ما به عنوان دو دولت بر مذاکرات نظارت داریم .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همانطور که چندی‌پیش مدیرعامل ایرباس اعلام کرد امیدواریم هر چه سریعتر در روزهای آینده بتوانیم قرارداد ایرباس را نهایی کنیم.

وی درباره حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی در پروژه‌های فرودگاهی و ریلی گفت: در بحث پروژه‌های ریلی و فرودگاهی با فرانسوی‌ها مذاکرات خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه قرارداد بسیار خوبی برای نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد وقم با فرانسوی‌ها داریم ادامه داد: همچنین در بحث قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان که برای تامین مالی آن با چینی ها قرارداد منعقد کرده‌ایم در مسائل فنی پروژه همکاری‌های خوبی با فرانسوی‌ةا داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به طور قطع روابط اقتصادی ما با فرانسه رو به افزایش است گفت: حجم مبادلات بین ایران و فرانسه در سال 2016 و 2017 رشد جدی خواهد داشت.

کد خبر : ۳۶۲۷۵۲