خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

اختصاص 1700 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آب غرب کشور

وزیر نیرو گفت: 1700 میلیارد تومان به طرح‌های آب غرب کشور اختصاص یافته که با اجرای این طرح‌ها به‌زودی شاهد تحولی بزرگی در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" ظهر امروز (دوشنبه) پس از پرده‌برداری از یادمان سد "تنگ‌حمام" درسالن اجتماعات این سد حضور پیدا کرد و گفت: امروز در منطقه‌ای قرار داریم که وجب به وجب این خاک با خون شهیدان گلگون شده و ما بسیار خوشحالیم که پس از گذر سال‌های جنگ و افتخارآفرینی آن عزیزان امروز فرزندان آن شهدا در پی آبادی و عمران منطقه هستند.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه که خود فرزند شهید گرانقدری است ثابت نمود که با تلاش و همکاری همکارانشان به‌دنبال رونق – توسعه وامنیت این منطقه هستند.

چیت‌چیان ادامه داد: اختصاص اعتباری بالغ بر 1700 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی با مجوز مقام معظم رهبری دراین منطقه غرب کشور نشان از اهمیت رشد اقتصادی این منطقه دارد.

وزیر نیرو اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبی در این منطقه علاوه بر توسعه و امنیت و اجرای صنایع تکمیلی و تبدیلی باعث رونق اقتصاد وفرهنگی خواهد شد و شبکه‌های ارتباطی از جمله راه‌ها گسترش خواهند یافت.

وی ادامه داد: در سال جاری 14 سد در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که در این زمینه 5500 هکتار شبکه اصلی ابیاری و زهکشی توسط این وزارت نیرو ساخته خواهد شد که همزمان شبکه های فرعی نیز توسط جهاد کشاورزی احداث خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۶۲۸۵۷