خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فرانسه در آبزی‌پروری و تولیدات شیلاتی

حجتی با بیان اینکه ایران بزرگترین پرورش دهنده ماهی قزل آلای آب های شیرین در جهان است، ادامه داد: از گذشته همکاری های خوبی با شرکت های فرانسوی برای پرورش ماهی های قزل آلا وجود داشته که باید افزایش بیشتری یابد

به گزارش ایلنا، محمود حجتی عصر امروز در نشست مشترک با «آلن ویدالیس» وزیر حمل‌ونقل دریا و شیلات فرانسه افزود: همکاری های خوبی از گذشته بین ایران و فرانسه در بخش شیلات وجود داشته که پس از اجرایی شدن برجام توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه بخش‌خصوصی دو کشور از دو سال پیش همکاری‌هایی را در بخش شیلات آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: تعدادی از شرکت‌های فرانسوی با بخش‌خصوصی و سازمان شیلات ایران مذاکراتی را انجام و همکاری‌هایی را آغاز کردند.

وی با ابراز امیدواری برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک ادامه داد: سال گذشته یک مرکز پرورش ماهیان دریایی در جزیره قشم با همکاری شرکت‌های فرانسوی اجرا شد که تجربه موفقی بود.

حجتی با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای برای توسعه کشت در قفس آبزیان در سواحل‌جنوبی و شمالی ایران وجود دارد، گفت: براساس برنامه‌ششم توسعه، ظرفیت کشت ماهیان در قفس به سالانه 200 هزار تن افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: همچنین ظرفیت‌های خوبی نیز برای توسعه آبزی‌پروری در مناطق مرکزی کشور وجود دارد که می‌توان دراین بخش نیز با فرانسوی‌ها همکاری کرد.

حجتی با بیان اینکه ایران بزرگترین پرورش‌دهنده ماهی قزل‌آلای آب‌های شیرین در جهان است، ادامه داد: از گذشته همکاری‌های خوبی با شرکت‌های فرانسوی برای پرورش ماهی‌های قزل‌آلا وجود داشته که باید افزایش بیشتری یابد. امیدواریم با راه‌اندازی دفتر همکاری‌ها در تهران، روابط دو کشور گسترش بیشتری یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همکاری ایران و فرانسه در بخش آبزیان در گذشته بیشتر مربوط به فروش تخم ماهی بوده که امروز توسعه یافته و به سرمایه گذاری مشترک رسیده است.

وی از آموزش، تحقیقات، سرمایه گذاری و بازاریابی مشترک به عنوان زمینه‌های دیگر همکاری میان دو کشور نام برد و از تفاهم برای راه‌اندازی یک کمیته کاری مشترک در بخش شیلات خبر داد.

وی اضافه کرد: دو کشور نمایندگانی را برای حضور در این کمیته معرفی می‌کنند که راه‌اندازی آن روابط دو کشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان این نشست در جمع خبرنگاران درباره خسارت 20 هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی، گفت: این ارقام، برآورد اولیه است که باید بررسی بیشتری انجام شود. بیش از 10 هزار میلیارد ریال از این خسارت مربوط به سرمایه‌گذاری و خسارت وارد شده به سردرختی‌هاست.

کد خبر : ۳۶۲۹۲۹