خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل همراه اول خبر داد:

بازدهی سهام ارتباطات سیار در سال 94 از شاخص کل بیشتر شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران امروز سه‌شنبه 31 فروردین 95 در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  گزارش هیات مدیره در خصوص عملکرد مالی منتهی به سال 94 شرکت ارتباطات سیار ایران به استماع حاضرین رسید. براساس این گزارش وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در خصوص اهم محصولات و خدمات همراه اول طی سال‌های گذشته اظهار داشت: طی 18 سال گذشته 34 عنوان سرویس ارائه شده و در این راستا تنها طی 4 سال گذشته 88 عنوان سرویس پس از تدوین راهبرد همراه نوین ارائه شده است.

وی درخصوص روند واگذاری سیم‌کارت‌ها گفت: جذب 7 میلیون مشترک جدید در سال 94 از مهم‌ترین دستاوردهای ما بوده که از این میزان بیش از 560 هزار مشترک دائمی و 6هزار و 480 هزار مشترک اعتباری جذب شده‌اند. همچنین سهم بازار از سیم‌کارت همراه اول 59درصد بوده و ضریب نفوذ همراه اول در کشور 2.8 درصد است.

صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش مناطق کشور از شبکه نسل دوم گفت: صددرصد پوشش شهری و پوشش جزایر مسکونی و نیز 86.9درصد پوشش روستایی و 96.5درصد پوشش جمعیتی کل کشور را همراه اول به خود اختصاص داده و در بخش رومینگ بین‌الملل در 112 کشور 270 اپراتور درزمینه سیم‌کارت دائمی فعال هستند.

صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش جاده‌های کشور گفت: بیش از 70 هزار کیلومتر کل جاده‌ها زیر پوشش شبکه نسل دوم است و در صددیم برای راه‌اندازی سایت‌های موبایل باند پهن شرایط را برای نسل 4 در سال آینده فراهم کنیم. این در حالی است که خدمات نسل 3 در سال گذشته بیشترین پوشش را داشته است.

مدیرعامل همراه اول در خصوص روند ترافیک دیتا در شبکه به صورت ماهانه افزود: در ترافیک دیتا نسل دوم و سوم رشد 144 برابری را تجربه کردیم و در بین 298 شرکت بورسی رتبه پانزدهم را در اسفند 94 با امتیاز نهایی 98 درصد کسب کرده‌ایم.

صدوقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درآمد کل و سود خالص این شرکت گفت: عملکرد درآمد کل حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر 9700 میلیارد تومان می‌شود این در حالی است که این رقم در سال گذشته 8900 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: ایران سومین کشور ارزان در خدمات موبایل است.

صدوقی در خصوص سود خالص شرکت ارتباطات سیار در سال 94 گفت: این سود بالغ بر 2500 میلیارد تومان در سال 94 برآورد می‌شود البته رشد سود کمتر از یک درصد بوده و آن هم به دلیل هزینه استهلاک دو برابری سال 94 نسبت به سال 93 بوده است.

مدیرعامل همراه اول در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها در سه سال دولت یازدهم گفت: در این مدت رقمی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که در طرح پنج‌ساله شرکت سرمایه‌گذاری بیش از 20هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: جایگاه همراه اول در صنعت از نظر تعداد مشترکین دائمی و اعتباری در کشور رتبه یک بوده و در بین 57 اپراتور در خاورمیانه نیز دارای همین رتبه است و در بین هزار و سه اپراتور در دنیا در بخش سیم کارت دائمی دارای رتبه 15 و در بخش سیم کارت اعتباری دارای رتبه 24 است.

صدوقی با بیان اینکه بازدهی سهام ارتباطات سیار ایران از شاخص کل در سال 94 بیشتر شد افزود: ارزش سهام همراه اول در بورس در سال 94 بالغ بر 9هزار و 500 میلیارد تومان بود که در پایان اسفند 94 به بیش از 15هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به بازده سهام همراه اول در سال 89 گفت: در حالی که شاخص بازار بورس 28درصد بود در این سال شاخص همراه اول به 40درصد رسید. در سال 90 بازدهی سهام همراه اول 23درصد و شاخص بازار بورس 11درصد شد. در سال 91 بازدهی همراه اول به 4درصد و شاخص بازار بورس به 47درصد رسید. در سال 92 بازده همراه اول به 56درصد و شاخص بازار بورس به 108درصد رسید، در سال 93 این میزان برای همراه اول 13 درصد و برای شاخص بازار بورس 21 درصد بود و در نهایت در سال 94 بازدهی همراه اول به 41 درصد و شاخص بازار بورس به 28 درصد رسید که این میزان از شاخص کل بیشتر شد.

وی در خاتمه با اشاره به مقادیر P/E ارتباطات سیار و بازار در انتهای سال 94 به ترتیب برابر 5.34 و 7.45 بوده است. همچنین جایگاه شرکت همراه اول در رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران پس از شرکت هولدینگ خلیج فارس دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۳۶۳۰۷۸