خبرگزاری کار ایران

با حضور دکتر واعظی صورت گرفت؛

افزایش همکاری حوزه ارتباطات بین ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ایران در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان در ارتباط با افزایش همکاری در حوزه ارتباطات، ماهواره ای، پست و پست بانک به گفت و گو پرداخت.

به گزارش ایلنا از  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر واعظی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در این کشور به سر می برد در آخرین دیدار خود به ملاقات رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری های نوین جمهوری آذربایجان رفت و با وی به گفت و گو پرداخت.

در این دیدار طرفین با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و جایگاه آن در جهان و توسعه کشورها و حوزه ارتباطات دو کشور و ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور و ایجاد امنیت بیشتر به مذاکره پرداختند.

وزیر ارتباطات در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های IT وICT  و همچنین همکاری های فضایی و ماهواره ای آمادگی کشور را با توجه به اداره مسئولین عالی رتبه دو کشور در توسعه روابط در کل ابعاد خواستار همکاری نزدیک و تبادل تجربیات و دستاوردهای دو کشور را برشمرد و اعلام کرد:  با توجه به این که جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت دیتا و صوت است که ضرورت هماهنگی در این زمینه و هرچه بیشتر کاهش وابستگی به طرف های ثالث از اهمیت بالای برخوردار است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در موضوع اختلالات فرکانسی در زمینه تلفن همراه، صدا و تصویر و رادیو و تلویزیون اعلام کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته این تداخلات مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان دو کشور آن را به حداقل ممکن کاهش خواهیم داد.

 طرفین در این دیدار خواستار تبادل نشست های کارشناسی در حوزه ها مختلف در زمینه حوزه IT ، پست و پست بانک موافقت کردند.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: از جمله  راه های تبادل تجربیات و توانمندی های دو کشور شرکت در نمایشگاه های تخصصی که سالانه در هر دو کشور برگزار می شود است و باید بخش خصوصی در جهت ورود به بازارهای یکدیگر بیشتر تلاش کنند.

 

کد خبر : ۳۶۴۰۹۳