خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

خط شرق و غرب رینگ آب تهران امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: خط شرق و غرب طرح بزرگ رینگ آب تهران امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، "محمد پرورش" با بیان این مطلب گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ رینگ آب تهران موسوم به پروژه حضرت قمر بنی هاشم (ع) از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا کار به اتمام برسد.

وی ادامه داد: تاکنون برای این پروژه بزرگ، حدود 100 میلیارد تومان از محل منابع دولتی و سرمایه شرکت هزینه شده و برای اتمام پروژه نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تأمین اعتبار لازم، این طرح طبق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت.

پرورش با بیان این مطلب که پروژه قمر بنی هاشم (ع) دارای دو بحث کمیت و کیفیت است، بیان داشت: قرار است در سال جاری 35 کیلومتر لوله گذاری با سایز بیش از 1800 میلی‌متر به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم در غرب و هم در شمال شرق تهران با شروع خوبی همراه بوده است، افزود: برنامه ریزی شده تا در صورت تأمین اعتبار لازم، خط شرق و غرب این پروژه تا پایان سال جاری، به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: عملیات اجرایی خط غرب که بحث کیفی آب تهران را به همراه دارد از تصفیه‌خانه کن شروع شده و در نهایت به یافت آباد ختم می‌شود، تا اواخر مهرماه به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: خط شرق نیز که از بعثت شروع می‌شود، به سلیمانیه ختم خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم با توجه به روند اجرایی کار، تا اواخر اردیبهشت ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

پرورش با اشاره به اینکه مابقی پروژه نیز در دستورکار قرار دارد، ادامه داد: احساس می‌کنم جهش کاری رینگ آب تهران در سال 95 خواهد بود.

وی هدف اصلی این طرح را، بحث پدافندی در کمیت و کیفیت آب تهران دانست و در ادامه بیان کرد: در صورتی که تهران بنا به هر دلیل دچار حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و غیره شود، کیفیت آب تهران به‌صورت یکنواخت باقی خواهد ماند و چنانچه یکی از سامانه‌های ذخیره آب پایتخت با کاهش مواجه شود، به وسیله این طرح می‌توانیم آب را به نقاط دیگر شهر منتقل کنیم.

 

کد خبر : ۳۶۴۰۹۴