خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پوشاک در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور ایتالیایی‌ها به تولید داخل آسیب نمی‌زند / دامپینگ ترک‌ها در بازار پوشاک ایران

ابوالقاسم شیرازی گفت: ما باید بخشی از مد را بومی‌سازی کنیم و بخشی دیگر را با توجه به معیارهای جهانی حرکت کنیم و قصد داریم این کار را با تاسیس شرکت های مشترک با ایتالیا به سرانجام برسانیم

رئیس اتحادیه پوشاک در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نحوه حضور کمپانی‌های ایتالیایی در ایران گفت: مطابق تفاهم نامه ای که ما با اتحادیه پوشاک تهران امضا کردیم دو طرف باید از حضور کمپانی‌های دو کشور حمایت کنند که این حمایت در قالب قوانین تجاری دو کشور خواهد بود و به صورت مشاوره و حمایت است.

ابوالقاسم شیرازی افزود: ترکیه با توجه به باز شدن فضای اقتصادی و حضور دیگر شرکت‌های معتبر پوشاک در بازار ایران، اقدام به دامپینگ کرده است، به این صورت که در قالب تخفیفات و تسهیلات، اقدام به ارزان فروشی می‌کنند. اما با وجود این اقدامات ما به عنوان بخش خصوصی نمی‌توانیم در بازار دخالت کنیم زیرا قوانین رقابت این اجازه را به ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ما به دانش و تکنولوژی در این صنعت نیاز داریم و این موضوع قابل انکار نیست مسئله دیگر بحث مد است که اگر ما می خواهیم از رقبای خارجی در بازار داخل و از رقبای خارجی در بازار صادراتی عقب نمانیم باید به این موضوع بپردازیم.

شیرازی تصریح کرد: ما باید بخشی از مد را بومی سازی کنیم و بخشی دیگر را با توجه به معیارهای جهانی حرکت کنیم و قصد داریم این کار را با تاسیس شرکت‌های مشترک با ایتالیا به سر انجام برسانیم علاوه بر این که شرکت‌های ایتالیایی که در ایران سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنند متعهد شده‌اند که از ظرفیت‌های صادراتی خود برای کالای تولید شده در ایران استفاده کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران افزود: هماهنگی‌های لازم با دولت انجام شده و قرار است که از ایتالیا ماشین آلات به روز در زمینه پوشاک وارد کشور شود ضمن آنکه مربیان ما نیز برای آموزش به ایتالیا سفر می کنند.

وی در خصوص حضور برندهای مشهور ایتالیایی در ایران گفت: نباید تولید کنندگان داخلی نگران حضور ایتالیایی‌ها باشند زیرا قرار است آنها فقط کالاهای لوکس و برند خود را در ایران عرضه کنند در صورتی که ما چنین چیزی در داخل نداریم. به همین خاطر تولید کننده داخلی از این موضوع ضربه نخواهد دید.

کد خبر : ۳۶۴۱۰۶