خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نظام بانکی رونق را به اقتصاد کشور بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۱۵۷

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن، با اشاره به نقش ویژه بانک‌ها برای برگشت رونق اقتصادی به کشور و تقویت پایه‌های تولید، گفت: اگر چه متأسفانه جریانی نگاه سیاسی به مصالح نظام و منافع ملی مخصوصاً در بخش رونق اقتصاد در این دولت دارند، اما دلسوزان واقعی نظام به ویژه نظام بانکی کشور باید همکاری کنند که تولید به روال عادی خود برگردد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی با اشاره به وجود نیروهای انسانی تحصیلکرده، به ویژه در بخش جوانان، گفت: اینها سرمایه‌های نظام‌ هستند که به جای هدر رفتن وقت آنها به دلیل بیکاری‌، باید از آنان در راه اعتلای کشور استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مسایل مربوط به سوئیفت و سوءاستفاده از سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی، آن را نمونه‌ای از بی‌صفایی و برخورد جناحی و سیاسی بعضی‌ها نسبت به آینده‌ کشور دانست و گفت: به گونه‌ای بهانه‌گیری و موضع‌ می‌گیرند تا شکست برنامه‌های دولت را به مردم القاء کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن امتیازات و ویژگی‌های جغرافیایی و همچنین منابع و معادن ایران، گفت: باید با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، هر کس در هر سطحی با مجموعه‌ نظام همکاری کند، تا حرکت جامعه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی ادامه یابد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با بر شمردن ویژگی‌های برجام برای اقتصاد ایران و همچنین نگاه غربی‌ها به ویژه آمریکا به این موضوع، گفت: لابی‌ صهیونیست‌ها و بعضی از اعضای کنگره آمریکا به خاطر اختلاف نظر سیاسی با دولت اوباما و همچنین انتخاباتی که در سال جاری دارند، درصدد به بن‌بست کشاندن توافقات ژنو و بندهای برجام هستند و بعید نیست کارشکنی‌های بیشتری نیز داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعامل با دنیا را از ضرورت‌های پیشرفت در همه بخش‌ها به ویژه در بخش اقتصاد دانست و با اشاره به اهمیت بانک‌ها در این تعاملات، گفت: تبادلات بانکی زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی و همچنین رونق صادرات و واردات هموارتر می‌کند.

وی با اشاره به سوابق بانک‌های توسعه‌ای در ایران، به ویژه بانک صنعت و معدن، گفت: در شرایطی که اشتغال وضع مناسبی ندارد و تولید کشور به خاطر سوء مدیریت‌های سابق آسیب‌های جدی دیده، بانک‌های توسعه‌ای می‌توانند نقش مهمی برای کم کردن نرخ بیکاری در کشور داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخشنامه صریح دولت برای استانداری‌های سراسر کشور و تأکید بر همکاری بانک‌ها برای رونق تولید، گفت: اگر بانک‌های دولتی و خصوصی تصمیم بگیرند که این کار را خوب به پیش ببرند، خدمت بزرگی به نظام کرده‌اند، چون مردم در ٢ انتخابات اخیر نشان داده‌‌اند که به برنامه‌های نظام امید بسته‌‌اند که نباید امید جامعه تبدیل به یأس شود.

هاشمی رفسنجانی با تشریح اهداف ایجاد گروه‌های تروریستی و مواضع ضد دینی و مذهبی تکفیری‌ها، گفت: یکی از اهداف کارهای تروریستی که در کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا می‌کنند، کم کردن اعتبار ایران به عنوان تنها کشور شیعی در نظام بین‌الملل است و بعید نیست در این راه، دست به کارشکنی‌های اقتصادی برای به چالش کشیدن نظام بزنند.

در آغاز این دیدار علی‌اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بانک به تشریح مشارکت‌های این بانک در کارهای زیربنایی و طرح‌های مهم پرداخت و گفت: ظرفیت تولید برق کشور ٧٠ هزار مگاوات است که بانک صنعت و معدن حدود ٩ درصد آن یعنی ٦ هزار مگاوات را تأمین اعتبار کرده است.

وی در خصوص مشارکت این بانک در طرح‌های پتروشیمی، فولاد و نیز تولید کاشی، گفت: در هشت طرح پتروشیمی ٥ هزار و ٦١٢ نفر، در هشت طرح مربوط به فولاد ٥ هزار و ٧٥١ نفر، در هشت طرح مربوط به کاشی هزار و ١٥٨ نفر و در ٦ طرح مربوط به سیمان هزار و ٣٩٠ نفر مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز