خبرگزاری کار ایران

برخوردار در گفت‌وگو با ایلنا:

دخانیات در مرز ورشکستگی بود

مدیر عامل سابق دخانیات گفت: دخانیات در همه جای دنیا جزو پول‌سازترین صنایع است اما امروز این صنعت در حال ورشکستگی است.

محمد حسین برخوردار-مدیر عامل پیشین شرکت دخانیات ایران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تایید خبر استعفای خود اظهار داشت: در سال ۹۴ تمرکز اصلی شرکت دخانیات بر مهار بحران این شرکت بود که خوشبختانه توانستیم با همدلی جامعه کارگری و همراهی مدیران، شیب نزولی و سقوط آزاد این شرکت را تبدیل به شیب صعودی کنیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا صنعت دخانیات جزو پولساز‌ترین صنایع است به طوری که همواره در کنار آن از عبارت مافیا و ماشین تولید پول استفاده می‌شود ولی در کشور ما علی رغم اینکه این صنعت پشتوانه‌ای نزدیک به یک قرن را یدک می‌کشد، با انتزاع آن از دولت و سلب حقوق حاکمیتی و انحصار آن، این شرکت در مرز ورشکستگی و انحلال پیش رفت.

برخوردار اضافه کرد: سال ۹۴ توانستیم تولید را از حدود ۸ میلیارد نخ به بیش از ۹ میلیارد نخ افزایش دهیم که با توجه به مجوزهای متعددی که برای شرکت‌های رقیب صادر شده بود و موجبات کاهش سهم بازار شرکت دخانیات را ایجاد کرده بود و با توجه به وضعیتی که در خطوط تولید حاکم شده بود، افزایش قابل قبولی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بحران‌های شرکت دخانیات در سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ بحث کارگری و خدشه دار شدن احساس امنیت شغلی و آرامش روانی جامعه کارگری بود که در این خصوص نیز به مدد درک و شعور بالای این قشر، توانستیم بخشی از مطالبات کارگری را پاسخ داده و بخش دیگری را به مسئولان کشور انتقال دهیم.

برخوردار تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار، تخصیص بودجه برای نوسازی خطوط تولید، ارجحیت کیفیت بر تولید بدون پشتوانه، گسترش تنوع محصولات، تمرکز بر تحقیق و پژوهش به منظور کاهش ضایعات خطوط تولید، توسعه برنامه‌های مطالعاتی به منظور افزایش کیفیت و کاهش عوارض و آسیب‌های سیگار، جزء مهم‌ترین برنامه‌های شرکت دخانیات در سال گذشته بوده است.

کد خبر : ۳۶۴۴۳۹