خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

45 درصد واحدهای صنعتی کوچک تعطیل هستند

رئیس خانه صنعت و معدن وضعیت صنعتگران و کارخانه های تولیدی را بسیار بد ارزیابی می کند و از عدم تحقق وعده مالیاتی وزیر اقتصاد گله دارد این در حالیست که 90 درصد اشتغال کشور در این حوزه است.

 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا با انتقاد از وضعیت بخش صنعت در سال‌های اخیر به ویژه در بخش خصوصی گفت: متاسفانه تاکنون راهکارهای دولت برای احیاء بخش صنعت موفق نبوده و حتی با وجود قول‌هایی که وزیر اقتصاد برای بخشودگی مالیات در این حوزه داده اما هنوز شاهد تحول خاصی نبوده‌ایم.

سهل آبادی تصریح کرد: بانک‌ها برای صنعتگران ما تبدیل به یک معضل شده‌اند و همه گونه بهره‌ای از ربا گرفته تا بهره مرکب از تولیدکنندگان اخذ می‌کنند. از سوی دیگر مدیران کل استان‌ها اصلا به صحبت‌های وزیر خودشان گوش نمی‌کنند. همین امر سبب شده که تاکنون 415 هزار شغل از بین برود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد اشتغال کشور بر روی دوش صنعتگران است که بیشتر آنها را بنگاه‌های کوچک تشکیل می دهند که مشکلات آنها کمبود نقدینگی، فشار مالیاتی و رکود است. این در حالیست که در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به صنایع کوچک شده است.

سهل آبادی تصریح کرد: رفع قوانین دست و پاگیر و حذف بوروکراسی اداری یکی دیگر از خواسته‌های بخش صنعت است.این در حالیست که توجه به صنایع کوچک و حذف قوانین زائد یکی از شعارهای دولت یازدهم بوده است.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت در پایان با اشاره به واحدهای تعطیل شده گفت: در حال حاضر 45 درصد از صنایع کوچک ما تعطیل هستند  که این یعنی 70 هزار بنگاه صنعتی کوچک که اگر این واحدها فعال شوند دو میلیون شغل ایجاد می شود. 

کد خبر : ۳۶۵۱۵۲