خبرگزاری کار ایران

با میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار؛

کارگروه نهاد نظارتی و قانون گذاری بازار سرمایه کره جنوبی تشکیل شد

کارگروه نهاد نظارتی و قانون گذاری بازار سرمایه کره جنوبی(Financial Supervisory Service) به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار، و با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه و اعضای کارگروه کره جنوبی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، این کارگروه با حضور جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه ایران و مدیران ارشد نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی شامل هوبین کیم، سانگوان اوه، جونگ سونگ آن، دای چون کیم و جونگ سوک هان با موضوع نهاد نظارتی و قانون گذاری کشور کره جنوبی برگزار شد.  

در این کارگروه، وظایف نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی برای مدیران ارشد بازار سرمایه تشریح شد.

هوبین کیم، یکی از مدیران ارشد نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی، وظایف و مسئولیت های این نهاد را برای اعضاء کارگروه و مدیران ارشد بازار سرمایه تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی FSS یک نهاد مدنی و غیردولتی محسوب می شود که وظایفی از قبیل نظارت و بررسی بر قوانین و مقررات بانک ها،شرکت های کارگزاری و موسسات مربوطه و همچنین شرکت های مرتبط با بازار سرمایه این کشور را دارد .

تحقیقات بر معاملات مشکوک، تصویب اصول حسابداری از دیگر وظایف این نهاد به شمار می رود.

هوبین کیم در این خصوص ادامه داد: نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی بر 56 شرکت با ارزشی بالغ بر 301 میلیارد دلار آمریکا نظارت دارد. سود خالص این نهاد تا سال 2015 میلادی، 2 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

وی افزود: یکی از اهداف این نهاد در راستای انجام وظیفه نظارتی خود، کمک به رشد اقتصاد ملی، پیشرفت صنایع مالی و ثبات بازارهای مالی عنوان شده است که از سوی دیگر، ایجاد شیوه  و روش های معاملات عادلانه و حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران از دیگر اهداف آن معرفی شده است.

این در حالی است که، پارک گئون هی، رییس جمهوری کره جنوبی برای انجام سفر مهم و تاریخی خود به ایران عصر دیروز یکشنبه وارد تهران شد.

در جریان این سفر ، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسابرجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، همچنین بررسی راه های افزایش تعامل بورس های ایران و کره با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.

 

کد خبر : ۳۶۷۱۷۶