خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد:

بسته حمایتی 25 میلیارد دلاری کره جنوبی برای بخش انرژی ایران

پارک کوئن های گفت: در برنامه ششم توسعه ایران قرار است تا سال 2020، 185 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و ایران تبدیل به یکی از قطب‌های انرژی شود و امیدواریم ما هم در این راه به ایران کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پارک کوئن های رئیس جمهور کره جنوبی در همایش تجاری ایران و کره جنوبی با اشاره به امضای 19 تفاهم‌نامه بین ایران و کشورش در روز گذشته گفت: امیدواریم فصل جدیدی از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور شکل بگیرد.

وی ادامه داد: خیابان سئول در تهران و خیابان تهران در پایتخت کره جنوبی نمونه بارز دوستی دو کشور است و حضور بیش از 230 نفر از بازرگانان و فعالان اقتصادی در این هیات نشان از این دارد که ما می‌خواهیم دوستی قدیمی خود را پس از توافق هسته‌ای دوباره با ایران ادامه دهیم.

رئیس جمهور کره افزود: اولویت ما همکاری در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری است و 18 میلیارد دلار با ایران تجارت داشته‌ایم که این رقم در سال 2015 به سبب تحریم‌ها به 6 میلیارد دلار رسید.

وی افزود: ما تفاهم‌نامه‌های مختلفی را امضا کرده‌ایم که یکی از آنها تفاهم‌نامه بین ادارات گمرک دو کشور است که سعی شده در ترخیص کالاهای دو کشور تغییرات مثبتی ایجاد شود. همچنین دو کشور تفاهم‌ کردند که میز مشترک را در ایران و کره تاسیس کنند تا بتوانند به فعالین اقتصادی مشاوره‌های لازم را بدهند.

پارک کوئن های ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ایران قرار است تا سال 2020، 185 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و ایران تبدیل به یکی از قطب‌های انرژی شود و امیدواریم ما هم در این راه به ایران کمک کنیم.

وی ادامه داد: کره جنوبی سابقه شرکت در پروژه‌هایی همچون سد کارون، پالایشگاه اصفهان و پارس جنوبی را دارد و اگر توانمندی‌های دو کشور در کنار هم قرار بگیرد می‌توانند هر دو از این تفاهم‌نامه‌ها سود ببرند.

وی ادامه داد: یک بسته حمایتی به ارزش 25 میلیارد دلار برای ایران در نظر گرفته‌ایم که در زمینه‌های انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: مردم ایران به فرهنگ کره علاقه‌مندند به طوری که بیش از 2 میلیون نفر در ایران به ورزش تکواندو مشغول هستند و 90 درصد از مردم ایران سریال جواهری در قصر را تماشا کردند. از طرفی دیگر بیشتر مردم کره علاقه‌مند هستند که شهر اصفهان معروف به نصف جهان را در ایران بازدید کنند.

رئیس جمهور کره قسمت پایانی سخنان خود را به شعری از سعدی اختصاص داد.

 

کد خبر : ۳۶۷۴۸۸