خبرگزاری کار ایران

واحدهای تولید فرآورده های گوشتی دارای مجوز مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی هستند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت : واحدهای رسمی تولید فرآورده های گوشتی مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی هستند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات صنایع غذایی دارای مجوز از سوی وزارتخانه به‌عنوان واحدهای رسمی شناخته می‌شود که همواره در صنعت غذا زمینه‌ساز اشتغال، تولید و ایجاد ارزش‌افزوده است.

او درباره مشکلات این صنعت اشاره داشت و ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی نیز مسئولان را مقید می‌کند تا تمامی محموله‌های گوشتی متقاضی ورود به کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد زیرا سلامت مردم در اولویت‌های درجه اول نظام قرار دارد.

رکنی در خصوص ورود گوشت به کشور افزود: سالانه حدود 800هزار تن گوشت قرمز در داخل کشور تولید می‌شود و حدود10درصد از این حجم نیز جزو سهم وارداتی کشور به شمار می‌آید اما وزارتخانه به دنبال آن است تا با افزایش تولید، میزان نیاز داخل را تأمین و پوشش دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اصولاً تمامی تولیدکنندگان درصدد ورود مواد اولیه خود با شرایط ارزان هستند و از همین رو استاندارد و نهادهای نظارتی باید در بررسی و تحقیق‌های خود از صحت و سلامت گوشت و صنایع تبدیلی آن مطمئن شود.

در ادامه معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر آنکه نباید برای واردات، تولید را به نابودی بکشانیم ، اذعان کرد: محور اصلی سیاست‌های کلان کشور باید حمایت از تولید باشد و پیمودن روندی نظیر اینکه به خاطر 30 تا 40 هزار تن واردات تولیدات خود را مغفول و فراموش کنیم، در اصل یک نوع جفا به‌حق تولیدکننده انجام‌شده است.

او ادامه داد: بسیاری از کشورها بر روی محصولات تولیدی خود و حتی مواد اولیه محصولاتی که در کشورشان وجود دارد، تعرفه‌های سنگین 180درصدی وضع می‌کنند تا محصولات مشابه هیچ‌گاه بازار داخلی و صادراتی آن کشور را تهدید نکند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی فرآورده‌های گوشتی آغاز شده است، افزود: باید تولیدات داخلی را حفظ کرد و واحدهای تعطیل‌شده را بار دیگر به چرخه تولید بازگرداند؛ از همین رو، مشکلات بخش‌های مختلف شناسایی و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

او درباره لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران این صنعت تأکید کرد: هر سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت است زیرا سرمایه عظیمی را برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی هزینه کرده است تا چرخ اقتصاد، معیشت خانوارها و تولید ملی به چرخش دربیاید بنابراین نباید با تصمیم های نادرست، به جای حمایت چوب لای چرخ صنایع تولیدی گذاشت؛ وزارت جهاد کشاورزی حتی در امور بازرگانی نیز اگر تولیدکنندگان با مشکل مواجه هستند، با فراغ بال مشکلات آن‌ها را پوشش می‌دهد.

 

 

کد خبر : ۳۶۸۴۲۵