خبرگزاری کار ایران

جوادی در نمایشگاه بیست و یکم نفت اعلام کرد:

انعقاد 38 قرارداد با سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت/ افزایش 64 درصدی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال نفت

رکن‌الدین جوادی گفت: امیدواریم با حمایت و تسریع و تسهیل قوانین بانکی از سازندگان داخلی و ایجاد محدودیت در واردات فضای دانش‌بنیان کردن تولید ایجاد شده و حرکت فراگیر به سمت اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت با بیان اینکه نمایشگاه امسال با پیام توسعه شتابان و خودکفایی در صنعت نفت و گاز کار خود را آغاز کرده اظهار داشت: بعد از برجام فرصتی ایجاد شده که شرکت‌های خارجی حضور بیشتری در نمایشگاه داشته باشند به طوری که نسبت به سال  گذشته شرکت‌های خارجی 64 درصد رشد حضور داشتند و همچنین تعداد پاویون شرکت‌های خارجی نیز 90 درصد افزایش داشته یعنی 6 به رقم 11 رسیده است.

وی همچنین گفت: صنعتگران داخلی نیز با کوله‌باری از تجربه در نمایشگاه حضور یافته‌اند ضمن اینکه باید گفت بسیاری از غرفه‌های خارجی پذیرفته‌اند که ایران امروز با گذشته متفاوت است و صنعتگران ایرانی توانمند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت افزود: اکنون سیاستگذاران نظام، دولت و وزارت نفت بر این باورند که حضور داخل به همراه دانش فنی و انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد و این اقدام مبارکی است که صنعتگران ایرانی بتوانند در جهت توسعه ساخت داخل و حضور در بازار بین‌الملل فعالیت کنند.

جوادی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرار است 100 قرارداد با سازندگان داخلی تجهیزات منعقد شود تصریح کرد: تاکنون 38 قرارداد برای ساخت کالاهای زیرساختی و پرمصرف صنعت نفت منعقد شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور موسسات دانش‌بنیان در صنعت بالادست و پایین‌دست نفت به عنوان وجه ممیزه نمایشگاه سال‌جاری صنعت نفت گفت: امیدواریم با حمایت و تسریع و تسهیل قوانین بانکی از سازندگان داخلی و ایجاد محدودیت در واردات فضای دانش‌بنیان کردن تولید ایجاد شده و حرکت فراگیر به سمت اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

کد خبر : ۳۶۸۵۲۴