خبرگزاری کار ایران

با دستور رئیس جمهور و با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو؛

2 طرح آبرسانی در استان کرمان کلید خورد

هم‌زمان با بیست‌و هفتمین سفر استانی هیات دولت به استان کرمان، عملیات اجرایی 2 طرح آبرسانی در این استان با دستور رئیس‌جمهوری کلید خورد.

به‌گزارش ایلنا، در ادامه برنامه‌های سفر استانی هیات دولت به استان کرمان در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، با توضیح‌های مهندس "ستار محمودی" قائم‌مقام وزیر نیرو و با دستور دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور، عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ آبرسانی در استان کرمان، تأمین آب شهرهای شمالی این استان و آبرسانی به 249 روستای فاقد آب در سطح استان کرمان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، کرمان یکی از بحرانی‌ترین استان کشور به لحاظ منابع آبی محسوب می‌شود و پروژه انتقال آب به شمال کرمان، شامل اجرای طولانی‌ترین خط انتقال آب کشور به طول یک هزار و صد کیلومتر است که می‌توانند مشکلات کمبود آب بخش زیادی از این استان را مرتفع کنند.

بنابراین گزارش، برای پروژه حفر تونل انتقال آب با توجه به حجم سنگین کار طبق برنامه، پنج سال زمان‌بندی شده و در صورت عدم برخورد با مشکل، زودتر از 40 ماه به پایان خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، عملیات اجرایی آبرسانی به 249 روستای فاقد آب در سطح استان کرمان که در سطح 23 شهرستان، از استان کرمان پراکنده هستند و اغلب در شهرهای جنوبی استان همچون کهنوج، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، بم، زرند، سیرجان، شهربابک و... واقع شده‌اند و در سطح بندی وزارت نیرو جزو روستاهای سطح دو قراردارند، از دیگر طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن، امروز اجرایی خواهد شد تا با احداث 25 مجتمع آبرسانی روستایی، جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 800 نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شوند.

 

کد خبر : ۳۶۹۹۹۵