خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سایپای کاشان:

خودروی CS35 به صورت آزمایشی در حال تولید است / احتمال توقف کامل تولید خودروهای قدیمی در سایپا

مدیرعامل سایپای کاشان با اشاره به قرارداد این خودروسازی با کمپانی چانگان گفت: کارشناسان این مجموعه پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی شرکت‌های خودروسازی چینی به این نتیجه رسیده‌اند که این گروه نسبت به سایر خودروسازها از عملکرد بهتری برخوردار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری مدیرعامل سایپای کاشان برنامه ارائه خودروی جدید این گروه خودروسازی اعلام شد.

شهباز ابتدا ضمن ارائه عملکرد شرکت سایپا اظهار داشت: سایپای کاشان از ابتدای تاسیس تاکنون 600 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است و برنامه خود را در سال جاری بر روی تولید 150 هزار دستگاه قرار داده است.

وی با اشاره به قرارداد این خودروسازی با کمپانی چانگان گفت: کارشناسان این مجموعه پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی شرکت‌های خودروسازی چینی به این نتیجه رسیده‌اند که این گروه نسبت به سایر خودروسازها از عملکرد بهتری برخوردار بوده‌اند بر همین اساس شرکت چانگان به عنوان شریک تجاری سایپا انتخاب شد. این شرکت چینی شریک تجاری خودروسازی فورد است و در بازارهای بین‌المللی از اعتبار خوبی برخوردار است.

مدیرعامل سایپای کاشان تصریح کرد: هم‌اکنون خودروی CS35 به صورت آزمایشی در این مجموعه در حال تولید است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال جاری 4 هزار دستگاه از آن تولید شود.

وی با بیان اینکه این خودرو در 8 رنگ متفاوت تولید می‌شود، ادامه داد: برای سال اول تولید  21 درصد از قطعات داخلی است و در سال دوم 40 درصد از قطعات داخلی استفاده خواهد شد.

شهباز ادامه داد:‌ ما برای گرفتن تست بازار این خودرو سال گذشته 1500 دستگاه وارد کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد. آن زمان به علت وارداتی بودن این خودرو قیمت آن 85 میلیون تومان بود که امروز باتوجه به تولید داخلی آن قرار است با قیمت 62 میلیون تومان عرضه شود و امیدواریم در نیمه خردادماه اولین سری خودروهای تولیدی تحویل داده شود.

مدیرعامل سایپای کاشان در مورد مذاکرات صورت گرفته این مجموعه با سیتروئن فرانسه گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد و مدیران ارشد سایپا باید نتایج آن را اعلام کند اما چیزی که من می‌توانم بگویم این است که هنوز هیچ توافقی بین ما و سیتروئن یا رنو صورت نگرفته است و در صورتی که قراردادی امضا شود مدیریت ارشد شرکت اعلام خواهد کرد.

شهباز در مورد دیگر تولیدات مجموعه خودروسازی سایپای کاشان گفت: ما در حال حاضر 4 خودروی پراید، تیبا، ساینا، CS35 را در این مجموعه تولید می‌کنیم اما مذاکرات و برنامه‌ریزی‌هایی برای محصول جدیدی به اسم EADO در حال انجام است که این خودرو نیز از محصولات شرکت چانگان است و تعدادی از آنها را نیز وارد کردیم اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم اما چیزی که من می‌توانم با اطمینان بگویم این است که در سال جاری باز هم خودروهای جدیدی نیز در این مجموعه تولید خواهد شد.

وی افزود: با تولید خودروهای جدید بخشی از توان ما معطوف به تولید این نوع خودرو خواهد شد و این تصمیم مدیریت ارشد است که آیا ما از تولید خودروهای قدیمی خود کم کنیم یا به ‌طور کامل آنها را تعطیل کنیم.

کد خبر : ۳۷۰۵۳۰