خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

مشکل آب شرب مانع واگذاری 30 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه هم اکنون بیش از 30 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آماده واگذاری است، گفت: مشکل اتصال آب شرب این واحدها مانع از واگذاری آنها به متقاضیان و مالکان است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محسن نریمان افزود: باید وزارت نیرو برای رفع این مشکل اقدام کند، زیرا همه ما وظیفه داریم طبق قانون، حق انشعاب را بپردازیم و حق انشعاب این واحدها نیز پرداخت شده است.

وی یادآورشد: وزارت نیرو به تازگی وظایفش در حوزه آبرسانی به مشترکان به ویژه متقاضیان مسکن مهر را در شهرهای جدید انجام نمی‌دهد و کار را به وزارت راه و شهرسازی احاله داده است.

نریمان در باره حل مشکل آبرسانی فاز 11 شهر جدید پردیس اظهار داشت: این وظیفه ذاتی وزارت نیرو است که هم تأمین آب و توزیع آن را بر عهده بگیرد و هم بهداشتی بودن آب شرب پردیس را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: وزارت نیرو با وجود آن که حق انشعاب‌ها را کامل گرفته و حتی اضافه ‌تر از وضعیت موجود هم دریافت کرده است، اما جدیتی به انجام این کار نشان نمی‌دهد. با این حال یک جلسه تعاملی میان دو وزارتخانه برگزار کردیم تا با کمک وزارت نیرو و امکاناتی که خودمان داریم مسائل موجود را حل و فصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ادعای وزارت نیرو مبنی بر وجود تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت عمران شهر جدید پردیس و نمایندگان استانی شرکت آبفا مبنی بر تأمین آب شهر جدید پردیس از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران پردیس، خاطر نشان کرد: هیچ تفاهم‌نامه‌ای مغایر مقررات و قوانین نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ ما افزون بر مبالغ مذکور در آن تفاهم ‌نامه که به بیش از هفت هزار میلیارد ریال می‌رسد فقط در ارتباط با تأمین آب پردیس به وزارت نیرو مساعدت کرده‌ایم که این مبالغ در رابطه با تأمین تأسیسات آب، فاضلاب، تصفیه‌خانه و انتقال آب بوده و از وظایف و مبالغ مذکور در این تفاهم‌نامه‌ها بالاتر است، ولی متأسفانه وزارت نیرو هیچ جدیتی نشان نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: از وزارت نیرو باید سؤال شود این وجوهی که گرفته‌اند در کجا مصرف شده است؟ وجوه باید در تأسیسات آب مصرف می‌شد ولی متأسفانه آنها پاسخی برای این پرسش ندارند.

به گفته نریمان، وجوه حق انشعاب که از مردم گرفته شده نزدیک به 200 میلیارد ریال است و وزارت نیرو باید در خصوص نحوه مصرف آن پاسخگو باشد که این مبلغ را در کجا مصرف کرده است.

وی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید مطابق قوانین و مقررات فقط ساختمان‌ها را تحویل می‌دهد و پس از آن نیز وزارت نیرو باید طبق قانون انشعابات سازه‌ها را وصل کند. به هر حال قرار شده است وزارت نیرو بررسی‌های لازم را انجام دهد و وضعیت آب پردیس را بررسی تا اگر از نظر توزیع مشکلی دارد، برطرف شود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته قرار بود چهار هزار و 550 واحد مسکن مهر در فاز 11 شهر جدید پردیس به متقاضیان واگذار شود، اما به علت اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران حاضر به اتصال آب شرب این واحدهای مسکونی نشد زمان بهره برداری این واحدها برای سومین بار به موعد دیگری موکول شد.

 

کد خبر : ۳۷۱۰۹۱