خبرگزاری کار ایران

هیات صندوق بین المللی پول وارد تهران شد/ آغاز پیوند مجدد ایران با اقتصاد جهانی

معاون اول مدیرعامل صندوق بین المللی پول‌ در صدر هیاتی از کارشناسان و متخصصان این نهاد برای دیدار با مقام های بلندپایه کشور و تبادل نظر درباره مسایل اقتصادی، وارد تهران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بانک مرکزی، هیات اعزامی صندوق بین المللی پول به ریاست «لیپتون» معاون اول این صندوق، با برخی مقام‌های عالی کشور از جمله رئیس‌دفتر ریاست جمهوری، ‌رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ‌وزیر نفت دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

لیپتون سه‌شنبه این هفته با حضور در بانک مرکزی به سخنرانی در جمع اقتصاددانان کشور با موضوع «ایران در مسیر دستیابی به جایگاه مناسب خود در اقتصاد جهانی» خواهد پرداخت.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، وی همچنین در مدت حضور در تهران با برخی کارشناسان اقتصادی، بانکداران و صاحبان کسب و کار بخش خصوصی نیز دیدار می کند.

سفر سه روزه هیات اعزامی صندوق بین المللی پول به ایران، فرصت مناسبی برای شناساندن فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد کشور برای پیوند مجدد با اقتصاد جهانی و اعتمادسازی برای تجارت بین‌المللی خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول (International Monetary Fund) بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد. این صندوق یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

 

 

کد خبر : ۳۷۱۳۲۶